| کد خبر: 202137 |

بنادر شهید «بهشتی» و «کلانتری» به منطقه آزاد چابهار الحاق می‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار را به تصویب رساندند.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار را به تصویب رساندند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی کلیات لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد  تجاری – صنعتی چابهار در دستور کار قرار گرفت.

موافقان کلیات این لایحه معتقد بودند که باید درراستای توسعه شرق کشور، دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار الحاق شوند اما مخالفان این لایحه معتقد بودند که منطقه آزاد عملکرد قابل قبولی نداشته اند و الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار لزومی ندارد.

معاون پارلمانی وزیر اقتصاد در موافقت با این لایحه اعلام کرد: تصویب این لایحه به توسعه بنادر شرق کشور، دور زدن تحریم ها و جذب سرمایه گذاری کمک می کند.

در پایان نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق، ۱۴ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس، کلیات این لایحه را به تصویب رساندند و مقرر شد جزئیات آن به صورت دو شوری در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و بعد به صحن مجلس ارائه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.