| کد خبر: 192441 |

◄ شناور توقیف شده تایدواتر، آزاد شد

شناور توقیف شده شرکت تایدواتر خاورمیانه که توسط کویت توقیف شده بود آزاد شد.

تین نیوز

شناور توقیف شده شرکت تایدواتر خاورمیانه که توسط کویت توقیف شده بود آزاد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سال گذشته معاون سابق دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقیف یک فروند شناور شرکت تایدواتر خاورمیانه توسط کویت خبر داد که با گذشت چند ماه از این جریان حسین زارعی مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در نشستی که حدود یک ماه گذشته با خبرنگاران داشت جزئیات علل توقف شناور خدماتی ایرانی از سوی کویت را نیز تشریح کرد.

او در رابطه با این موضوع گفته بود؛ اوایل مهرماه سال گذشته قبل از اینکه این شرکت به بخش خصوصی انتقال پیدا کند، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت به مدت 6 ماه این شناور را به یک بهره‌بردار کویتی برای حضور در بندر شعیبیه اجاره می‌دهد که در نهایت این شناور وارد کویت می‌شود و بعد از اتمام کار زمانی که این شناور مجوزهای لازم برای خروج را اخذ می‌کند، در راه بازگشت زمانی که به آب‌های بین‌المللی می‌رسد دو شناور کویتی آن را به اجبار باز می‌گردانند.

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه تصریح کرد: ما تا به امروز حتی یک خط دلیل از سوی دادگاه، دادسرا و پلیس مبنی بر دلیل توقیف این شناور دریافت نکرده‌ایم. اما اخباری که به صورت غیر رسمی به دست ما رسیده حاکی از آن است که این شناور پرچم خود را تغییر داده است. این در حالی است که حتی اگر این اقدام نیز انجام شده باشد تخلفی از سوی شرکت تایدواتر صورت نگرفته و این شناور تنها در اجاره بهره‌بردار بوده است.

زارعی این را هم گفته بود؛  ما حتی در اوایل برای رساندن غذا و دارو به خدمه این شناور مشکل داشتیم. در طی این مدت دو بار اقدام به جابه‌جایی خدمه این شناور کرده‌ایم. در حال حاضر سوخت‌رسانی به این شناور نیز با مشکل و هزینه سنگینی روبه‌رو است.

حال با گذشت حدود 10 ماه از این جریان شرکت تاید واتر خبر آزادی این شناور داد.

یکی از نکات قابل توجه در این موضوع بحث دریافت خسارت شرکت تایدواتر از کویت است؛ مدیرعامل این شرکت در این رابطه گفته بود: یکی از دلایلی که ما قصد داریم به صورت قانونی و حقوقی این مشکل حل شود دقیقاً همین موضوع است که بتوانیم از طرف کویتی خسارت بگیریم. اگر طرف کویتی نتواند موضوعات ادعایی خود را اثبات کند رقم خسارت بسیار سنگین خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.