| کد خبر: 189889 |

حرکت کشتی رونق عملیات در بندر شهید باهنر روی موج صعود

طی دو ماه نخست امسال، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از مرز شش هزار TEU گذشت.

تین نیوز

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به روند صعودی شاخص های عملیاتی در این بندر به ویژه در جابجایی محموله های ترانزیتی و صادراتی، گفت: طی دو ماه نخست امسال، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از مرز شش هزار TEU گذشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی در این رابطه اظهار داشت: موقعیت خاص جغرافیایی ایران و در اختیار داشتن بخش مهمی از سواحل خلیج فارس باعث شده ترانزیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کلان کشور در عرصه درآمدزایی مطرح باشد.

وی حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر را ۱۶هزار و ۲۳۶ تن اعلام کرد و از رشد ۱۱۳ درصدی این بخش از عملیات بندری طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

محمدحسینی توجه به تسهیل رویه صادرات را یکی از راه‌های توسعه و "رونق تولید" در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تسهیل صادرات کالا‌های تولید داخل، میزان صادرات در بندر شهید باهنر به ۱۸۳هزار و ۴۴۵ تن رسید که این رقم در همسنجی با مدت مشابه رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در این بندر را ۲۳۲ هزار و ۸۴۳ تن عنوان کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی، مساحت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار مترمربع افزایش یافت.

به گفته محمدحسینی، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی با شش هزار و ۱۲۱ TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) به میزان ۶۷ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در پایان گفت: طی مدت یاد شده، ۲۰۵ فروند شناور بالای یکهزارتن در این بندر تردد داشته‌اند که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱,۵ متر برخوردار است.

برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

گفتنی است، بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.