| کد خبر: 188761 |

◄ پایان مطالعات فاز اول احداث راهگذر سرپوشیده در بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران

۱۵۰۰متر مربع سایه‌بان در بندر شهید حقانی ایجاد شد.

تین نیوز

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ارسال طرح مطالعات احداث راهگذر سرپوشیده در بندر شهید حقانی به سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: این طرح پس از تصویب نهایی، برای جذب سرمایه‌گذار، اکران می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوای گرم و مرطوب شهر بندرعباس، اظهار داشت: این شهر همچون دیگر نقاط جنوبی ایران در ساحل خلیج فارس، از نیمه دوم فصل بهار شاهد افزایش دما و گرمای شدید است که این شرایط موجب گرمازدگی مسافران و گردشگران در پایانه های دریایی می‌شود.

وی با اشاره به احداث و تکمیل سایه‌بان‌های مسیر ورودی تردد مسافران به پایانه دریایی بندرشهید حقانی، گفت: به منظور بهبود شرایط تردد و رفاه حال مسافران و گردشگران در زمان‌های بارندگی و جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب، سایه‌بان‌های مسیر خروجی بندر نیز تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: در این طرح ساماندهی، ۸۵۰ مترمربع سایبان فلزی و ۷۰۰ مترمربع سایه‌بان چادری با اعتباری بالغ بر نه میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال احداث شده است.

محمدحسینی با اشاره به پایان مطالعات مرحله اول احداث راهگذر سرپوشیده در بندر شهید حقانی، خاطرنشان کرد: این راهگذر به لحاظ اینکه مکان رفت و آمد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است، به عنوان یک ویترین توریستی زیبا که معرفی کننده جاذبه های گردشگری کشور ایران باشد، مدنظر قرار گرفته و احداث آن پیامدهای مثبت بسیاری به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این راهگذر ۴۰۰ متری دروازه اصلی بندر شهید حقانی را به ساختمان پایانه مسافری دریایی متصل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در طرح راهگذر سرپوشیده تمامی خدمات قابل ارایه به مسافران و گردشگران در نظر گرفته خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به مردم، به صورت چشمگیری سطح کیفی ترددهای درون پایانه ای با ایجاد این راهگذر ارتقا پیدا خواهد کرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: این طرح با مدنظر قرار دادن دو روش کلاسیک و مدرن طراحی و جهت جمع‌بندی نهایی به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده است که پس از تصویب نهایی، برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار، اکران می‌شود.

شایان ذکر است، بندر شهید حقانی بندرعباس بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می‌شود که با  بهره مندی از۴۰ فروند شناور استاندارد و پیشرفته، از ظرفیت ترابری دریایی افزون بر چهار هزار نفر مسافر و گردشگر در هربار سفر در شبانه روز برخوردار است.

 شناورهای دریایی حامل هزاران مسافر و گردشگر از طریق این بندر در ساحل شهر بندرعباس(مرکز استان هرمزگان) به جزایر قشم، هرمز و لارک در کرانه غربی تنگه هرمز و آب های سرزمینی ایران در سواحل شمالی خلیج فارس رفت ‌وآمد می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.