| کد خبر: 173282 |

◄ برگزاری بیستمین همایش صنایع دریایی در آذر‌ماه

اولین جلسه کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی با حضور تعدادی از اساتید و خبرگان دریایی و اعضای هیأت مدیره قانونی انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار شد.

تین نیوز

اولین جلسه کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی با حضور تعدادی از اساتید و خبرگان دریایی و اعضای هیأت مدیره قانونی انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار شد.

حسین فاضل، رییس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به خبرنگار تین‌نیوز گفت: با توجه به صدور مجوز برگزاری همایش صنایع دریایی توسط وزارت علوم برای هیئت‌مدیره قانونی انجمن مهندسی دریایی ایران، بیستمین دوره همایش مذکور در آذرماه سال امسال برگزار خواهد شد و امروز اولین جلسۀ کمیتۀ علمی این همایش جهت تعیین اهداف و رویکردهای همایش صنایع دریایی در سال 97 تشکیل شده است.

در این جلسه محمدجواد کتابداری دبیر علمی همایش و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) توضیحاتی را در خصوص اهداف و محورهای همایش به حاضرین ارائه کردند و در این خصوص بحث و تبادل‌نظر صورت پذیرفت. آقای دکتر کتابداری در خصوص زمان‌بندی ارائه مقالات  گفت: فرصت ارائه مقالات به این همایش علمی از ابتدای مهرماه آغاز شده و آخرین مهلت آن پایان مهرماه خواهد بود.

ایشان با تاکید بر جایگاه همایش صنایع دریایی در جامعه دریایی کشور افزود: همایش سالانه صنایع دریایی یکی از ابزارهای انجمن مهندسی دریاست که ضمن ایجاد پیوند و تبادل نظر بین اعضای حقیقی و حقوقی آن می‌تواند نقش پررنگی در پیشرفت صنایع دریایی کشور ایفا کرده و موارد مهمی از شرح وظایف انجمن در آن به عمل برسد. وی افزود: یکی از مواردی که موجب موفقیت انجمن و اثرگذاری مثبت آن در صنایع دریایی کشور می‌شود، همکاری، همدلی و فعالیت اعضا در این همایش است.

photo_2018-09-11_11-38-53

هم‌چنین محمد راعی دبیر اجرایی همایش و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، ضمن تاکید بر لزوم همکاری اعضای جامعه دریایی کشور برای افزایش اثربخشی همایش صنایع دریایی گفت: از همکاران کمیته علمی درخواست شده است موضوعات پنل‌های تخصصی موردنظر و سخنرانان مرتبط را معرفی کنند. در این راستا موضوعات رژیم حقوقی دریای خزر، مدیریت یکپارچگی دارایی در دریا، دریا و اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم به‌عنوان موضوعات مورد توجه روز پیشنهاد شده است.

کتابداری با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای اثربخشی همایش صنایع دریایی گفت: با توجه به این‌که مجوز برگزاری این همایش توسط وزارت علوم صادر شده است، پذیرفته‌شدن مقالات در آن منجر به کسب امتیاز پژوهشی خواهد بود و هیچ گروه دیگری در خصوص برگزاری این همایش مجوزی ندارد و مقالات منتشر شده در فعالیت‌های موازی به نام همایش صنایع دریایی توسط ارگان‌های معتبر نمایه نخواهند شد.

هم‌چنین دکتر فیضی دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران در پاسخ به این سوال که نامه‌هایی که در فضای مجازی و حقیقی با امضاهایی مانند روابط عمومی انجمن یا فلاحتی منتشر می‌شود چه ارتباطی با هیات مدیره قانونی انجمن دارد، گفت: باوجود تذکر اخیر وزارت علوم به سعید سیف در خصوص عدم فعالیت موازی و غیرقانونی با نام انجمن، متاسفانه شاهد این‌گونه تحرکات از برخی افراد مرتبط با هیات مدیره سابق هستیم که به نظر می‌رسد هدف آن‌ها غبارآلود کردن فضای جامعه دریایی است. وی تاکید کرد: این اطلاعیه‌ها هیچ ارتباطی به انجمن قانونی ندارد و انجمن این افراد را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

photo_2018-09-11_11-38-58

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.