| کد خبر: 172679 |

◄ اخطار وزارت علوم به تداوم فعالیت غیرقانونی سیف

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران از نوشتن نامه به وزیر علوم به‌منظور اقدام برای تحویل سوابق انجمن مهندسی دریایی ایران خبر داد.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران از نوشتن نامه به وزیر علوم به‌منظور اقدام برای تحویل سوابق انجمن مهندسی دریایی ایران خبر داد.

حسین فاضل در مصاحبه با خبرگزاری تین‌نیوز اعلام کرد: انتخابات انجمن مهندسی دریایی ایران توسط مرجع مربوطه یعنی وزارت علوم و به استناد مصوبه 262 شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده است.

او ادامه داد: لیکن تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره سابق که موفق به کسب آرا لازم نشده بودند، در اقدامی عجیب و به‌صورت غیرقانونی، از تحویل دفتر انجمن، اموال، دارایی‌ها و سوابق انجمن مهندسی دریایی ایران به منتخبین جدید خودداری کرده‌اند که این موضوع موجب نگرانی دلسوزان و جامعه دریایی کشور شد تا جایی که چندی پیش تعدادی از اعضای جامعه دریایی و اساتید دریایی کشور طوماری را به وزیر علوم نوشتند و از ایشان خواستند تا هر چه سریع‌تر نسبت به موضوع واکنش نشان داده و کسانی که به بی‌قانونی اصرار دارند را به نحو مناسبی از این فعالیت منع کند. در طومار مذکور جامعه دریایی از تداوم سپردن مسئولیت‌های فرهنگی و دولتی به افرادی که به بی‌قانونی و رفتار ضد فرهنگی اصرار دارند اعلام نارضایتی کرده‌اند.

 فاضل اضافه کرد: هیات مدیره انجمن در راستای توسعه دریایی کشور، پیگیر دریافت گزارشات شفاف از عملکرد و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهایی است که منابع دریایی کشور را در دست دارند و این شفاف‌سازی را با جدیت تمام پیگیری خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن گفت: وزارت علوم و بازرس قانونی دوره قبل انجمن، بارها به غیرقانونی بودن ادامه کار آقای دکتر سیف و برخی از اعضای هیئت‌مدیره سابق این انجمن تاکید کرده‌اند، اما ایشان هم‌چنان اصرار به فعالیت موازی و غیرقانونی با نام و نشان انجمن انجام دارند، به همین دلیل وزارت علوم به‌عنوان متولی انجمن‌های علمی کشور و به‌منظور صیانت از حقوق اعضای انجمن‌های علمی، ضمن گوشزد نمودن عواقب بعدی این‌گونه فعالیت‌ها، حکم منع فعالیت موازی را صادر و به رئیس هیئت‌مدیره سابق این انجمن ابلاغ کرد.

او تصریح کرد: نکته جالب اینجاست که قبل از  تایید انتخابات توسط وزارت علوم می‌گفتند منتظر رای وزارت علوم هستیم تا انجمن را تحویل کنیم، ولی بعد از این‌که وزارت علوم با صراحت تمام انتخابات مجمع را تایید کرد، ایشان ادعاهای تازه‌ای را مطرح کرده و گفته‌اند وزارت علوم مرجع تایید نیست و باید هیات مدیره منتخب از دادگاه حکم بیاورد تا انجمن را تحویل دهیم! درهمه جای دنیا نتایج انتخابات از صندوق بیرون می‌آید نه از دادگاه و اگر قرار باشد پس از هر انتخاباتی، منتخبین بروند شکایت کنند تا امور را به دست بگیرند که باید فاتحه دموکراسی را در کشور خواند.  ایشان حتی مدارک لازم برای انجام روال اداری ثبت را نیز در اختیار گرفته و تحویل نداده‌اند.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران اعلام کرد: همچنین اخیرا شنیده‌ایم که افرادی با نام انجمن اقدام به انجام تبلیغات جهت برگزاری همایش و نمایشگاه صنایع دریایی در جزیره کیش و حضور در برنامه‌های صداوسیما کرده‌اند. در حالی که برگزاری هرگونه رویداد با نام انجمن بدون تایید هیات مدیره فعلی، غیرقانونی بوده و موجب پیگرد توسط نهادهای متولی خواهد شد و انجمن مهندسی دریایی ایران غیرقانونی بودن موضوع را به اطلاع مسئولان مزبور رسانده است، درصورتی‌که مدیران جزیره کیش نسبت به این موضوع تصمیم صحیحی نگیرند، انجمن ضمن پیگیری قانونی برای حفظ دارایی‌های معنوی خود، ناگزیر خواهد شد همایش‌های سالانه انجمن را به محل دیگری انتقال دهد.

محمد سعید سیف، رئیس سابق هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران و برادر رییس قبلی بانک مرکزی هم‌اکنون علاوه بر تدریس در دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف بطور همزمان مدیرکل ارتباط با صنعت در وزارت علوم بوده و رئیس ستاد فناوری‌های دریایی در معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور نیز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمدی 4 1

    جای تاسف بسیار است که عده ای در این کشور به هیچ قانون و عرفی پایبند نیستند و به پشتوانه هایی هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند. عقب افتادگی یعنی همین.

  • مظاهر 0 1

    ظاهرا این همه هندوانه با یک دست، شیوه معمولی در کشور شده است.
    شاید ما متوجه نیستیم و ایشان توان فرا انسانی دارند که حاضر به تحویل انجمن نیستند.

  • Hasanzade 0 1

    پس در دولت تدبیر و امید به خاطر همین قانون شکنی ها، پی در پشت سر هم پست گرفته اند و دقیقاً در همان وزارتخانه‌ای که دکتر سیف حکم اش را قبول نکرده و زیر پا گذاشته همزمان حکم مدیر کلی به او داده‌اند! عجب تدبیری، کجا هستند مراکز تایید صلاحیت این کشور؟
    اگر در یک کشور پیشرفته بودیم و کسی این چنین بی قانونی و بی آبرویی میکرد تا آخر عمر او را از مسئولیت های اجتماعی و پست های دولتی محروم می کردند ولی اینجا جهان سوم است.