| کد خبر: 143647 |

چشم انداز بازار شناورهای حمل LNG مثبت است

شرکت مالک شناورهای حمل LNG از وجود چشم انداز مثبت در این بازار و به موجب افزایش تولید و تقاضای واردات خبر داد.

تین نیوز

شرکت مالک شناورهای حمل LNG از وجود چشم انداز مثبت در این بازار و به موجب افزایش تولید و تقاضای واردات خبر داد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر عامل شرکت GasLog گفت: چشم انداز حمل و نقل LNG با افزایش منابع این گاز در مقایسه با سال گذشته و ورود پروژه های جدید و افزایش تولید به ویژه در استرالیا و آمریکا بسیار روشن است.
 
بر اساس این گزارش، نیمۀ نخست سال جاری میلادی 11 درصد رشد را در واردات LNG در سطح جهان و رسیدن آن به 141 میلیون تن را شاهد بود. بیشترین افزایش در این مورد به چین با جهش 35 درصدی تعلق گرفت به گونه ای که میزان واردات از سوی این کشور در جایگاه سومین مصرف کننده LNG در جهان از چهار میلیون تن پیشی گرفت.
 
دو مصرف کنندۀ بزرگ جهان یعنی ژاپن و کرۀ جنوبی رشد 10 و 18 درصدی را به ترتیب در میزان واردات خود شاهد بودند.
 
مدیر شرکت GasLog گفت: همزمان با اعمال فشار قوی بر داشتن انرژی های پاک در صنعت کشتیرانی بازار رو به رشد چین تاثیر بسیار مثبتی را در آینده LNG نشان خواهد داد. 
 
وی ادامه داد: دولت چین هدفی را برای گاز تعیین کرده است تا از 10 درصد میزان منابع اولیه انرژی چین تا سال 2020 میلادی بهره مند شود که در حال حاضر شش درصد است. این گاز اضافی از ترکیب منابع داخلی روزافزون، لوله های گازی وارداتی و از همه مهمتر واردات LNG به ویژه در بازارهای بزرگ ساحلی حاصل می شود.
 
بر همین اساس، انتظار می رود چین ظرفیت گازسازی مجدد را به 70 میلیون تن تا سال 2020 میلادی برساند که دو برابر پیش بینی های حجمی واردات LNG در سال جاری میلادی است.
 
مدیر شرکت GasLog در ادامه ضمن اشاره به امکان واردات چین از آمریکا و منجر شدن آن به امضای توافقی در ماه می از سوی دو کشور گفت: امضای این قرارداد حجم گاز آمریکا را ارتقا می دهد و میزان تقاضای سال 2018 میلادیِ چین از حجم توافق شده در قرارداد بالاتر خواهد رفت. واردات گاز از آمریکا به چین برای معادله تن-مایل و سفرهایی که به طور قابل توجهی طولانی تر از میانگین تاریخی چهار هزار مایل هستند مناسب به نطر می رسد.
 
افزون بر آن، تعادل عرضه و تقاضا برای شناورهای حمل LNG با ثبت سفارش 15 فروند شناور جدید طی دو سال گذشته که چهار فروند از آنها برای شرکت Yamal LNG روسیه است، برقرار شده است.
 
وی در پایان این گزارش گفت: ورود تقریبی 120 میلیون تن LNG از آغاز سال جاری میلادی تا 2020 و ضرایب شناورها، نیاز بازار به حدود 140 فروند شناور تا سال 2020 یا چهار فروند شناور در دفتر سفارشات سال جاری را به همراه دارد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.