| کد خبر: 139191 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛

◄ روشن ماندن پمپ تخلیه آب علت آتش‌سوزی بوده است/ عاملان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص حادثه آتش‌سوزی روز جمعه شهرستان کنگان گفت: علت وقوع این حادثه به طور احتمال روشن ماندن پمپ تخلیه آب در شناور بوده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص حادثه آتش‌سوزی روز جمعه شهرستان کنگان گفت: علت وقوع این حادثه به طور احتمال روشن ماندن پمپ تخلیه آب در شناور بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، مهدی بنچاری افزود: براساس مصوبه شورای تامین استان از یک سال پیش به تعاونی لنجداران ابلاغ شده که نباید هچ شناوری بدون خدمه و یا ملوان در اسکله رها شود.

او تصریح کرد: با این وجود بررسی‌های دقیق در خصوص علت وقوع حادثه در دست پیگیری است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  درباره مجهز بودن اسکله‌ها به سیستم آتش‌نشانی نیز گفت: اسکله‌های پهلوگیری شناورهای تجاری مجهز به سیستم اطفا حریق از قبیل شیرهای هیدرانت و مانیتورینگ‌های مستقر بر روی دکل هستند.

او تاکید کرد: در این حادثه پس از وقوع آتش‌سوزی شناور حادثه دیده از اسکله رها و در محدوده سیستم‌های آتش‌نشانی اداره بنادر و دریانوردی قرار می‌گیرد.

بنچاری گفت: به محض وقوع حادثه 2 شناور ناجی از بنادر دیر و عسلویه به محل حادثه اعزام شدند. افزون براین شرکت‌های وابسته به نفت و شهرداری نیز اقدام به اعزام آتش‌نشان کردند.

این مقام مسئول درباره میزان خسارات این حادثه نیز تصریح کرد:  این حادثه تلفات جانی نداشت ولی 13 فروند شناور تجاری در آتش سوختند و 12 فروند قایق تفریحی و صیادی نیزغرق شدند. البته به تاسیسات بندری موجود در شهرستان کنگان صدمه ای وارد نشد. در مجموع برآورد اولیه خسارت ناشی از این حادثه در بندر کنگان 70  میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

او تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای تامین استان هیچ شناوری بدون داشتن بیمه حق فعالیت ندارد که در این حادثه 12 شناور بیمه هستند و تنها یک فروند که آن هم فعالیت خاصی نداشته بیمه نبوده است.

بنچاری اظهار داشت: براساس بررسی‌های اولیه 80 درصد این حادثه مربوط به موضوع انضباطی بوده و برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی توجه به موارد ایمنی و دقت نظر در نگهداری از شناورها ضروری است.

او در خصوص شناورهای آتش‌خوار نیز گفت: با توجه به اینکه شناورهای آتش‌خوار نیاز به عمق زیاد دارد به همین دلیل خرید شناورهای چند منظور در دستور کار قرار گرفت.

بنچاری افزود: در همین راستا تقاضای خرید 10 فروند شناور چند منظوره مجهز به همه امکانات مورد نیاز در زمان آتش سوزی داده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: در زمان حاضر یک فروند شناور مجهز به سیستم آتش نشانی در بندر گناوه استان بوشهر وجود دارد که از اول سال جاری تاکنون سه مورد آتش سوزی در این بندر را با کمترین خسارت مهار کرده است.

بنچاری تصریح کرد: به محض نهایی شدن بررسی‌ها، اگر کوتاهی در این خصوص ثابت شود عاملان را به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.