| کد خبر: 137039 |

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ اقتدار کشتیرانی ایران، قدرت چانه‌زنی کشور را افزایش داده است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با حضور مقتدرانه ناوگان ملی کشتیرانی ایران در سطح بین الملل قدرت چانه زنی کشور افزایش یافته است.

تین نیوز
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با حضور مقتدرانه ناوگان ملی کشتیرانی ایران در سطح بین الملل قدرت چانه زنی کشور افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اشاره به شعار روز جهانی دریانورد گفت: شعار روز جهانی دریانورد در سال ۲۰۱۷ تاکیدی بر اهمیت نقش و جایگاه این دریانوردان است.
راستاد با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای رسمی میزان حمل و نقل کالا از طریق دریا از ۱۰ میلیارد تن در سال عبور کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر ارزش اقتصادی این حجم از بار چهار تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که به معنای اهمیت این صنعت در اقتصاد جهانی است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دریانوردان این بار بزرگ را بر دوش می‌کشند گفت: تعداد شاغلین در حوزه دریانوردی جهانی حدود یک و نیم ملیون نفر است و از این تعداد ۱۰ هزار نفر دریانوردان ایرانی هستند که در بخش تجاری فعال هستند که با توجه به ظرفیت رو به رشد ناوگان جهانی تا سال ۲۰۲۵ می بایست ۱۵۰ هزار نفر به این تعداد افزوده شود.

راستاد همچنین از هوشمندسازی سند هویتی دریانوردان خبر داد و افزود: سند هویت دریانوردان SIB بر اساس کنوانسیون ILO185 هوشمند خواهد شد که در آن تمام سوابق دریانوردان ذخیره شده است، همچنین آیین نامه بازگشت دریانوردان به میهن در هیئت وزیران به تصویب رسیده است که انتظار داریم با این اقدام مهم سازو کار بازگشت دریانوردان یه میهن ساده شده و مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

این مقام مسئول در ادامه به دستاوردهای بخش دریایی در پسابرجام اشاره کرد و افزود: در سایه تدبیر دولت یازدهم هم اکنون ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل حضور پررنگ و قابل توجهی پیدا کرده است که با این حضور مقتدرانه قدرت چانه‌زنی کشور افزایش یافته است.

او تاکید کرد: یکی از مصادیق افزایش قدرت چانه زنی را می‌توان در انجمن هیدروگرافی جهانی مشاهده کرد که در آنجا ایران هم اکنون جز ۳۰ عضو اصلی و دارای 5 حق رای است و در جایگاه بالاتر از برخی کشورهای پیشرفته که در این انجمن است که تنها سه رای دارند.
 
راستاد افزود: همچنین جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی به گونه‌ای ارتقا یافته که سند امنیت سایبری پیشنهاد شده از سوی ایران در کمیته ایمنی این سازمان به تصویب رسید. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.