| کد خبر: 48339 |

یک کارشناس دادگستری در امور هوایی در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ امیدواری به نوسازی ناوگان هوایی با اجرای توافق نامه

تین نیوز | یک کارشناس دادگستری در امور هوایی، با بیان اینکه دستاورد بزرگ تفاهم هسته ای، سربلندی ایران در جامعه جهانی است گفت: پس از اجرای توافق نامه، زمینه مذاکره با شرکت های بزرگ سازنده هواپیما برای تامین قطعات و تعمیرات تخصصی فراهم خواهد شد، لذا نسبت به نوسازی ناوگان امیدوار هستیم.

علیرضا بحیرایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، درباره تاریخ ناوگان هوایی ایران گفت: ناوگان هوایی ما از سال 1344 با پرواز هواپیمای ملی در سطح کشور، آغاز شد و کم کم شرکت هایی مثل ایرتاکسی با هواپیماهای کوچک و به صورت پروازهای چارتری، با ایران همکاری داشتند.

وی افزود: هواپیمایی ایران تا سال 1357 از بهترین تجهیزات و امکانات بین المللی برخوردار بود تا جایی که ایران مرکز تعمیرات و نگهداری و حتی ترانزیت در خاورمیانه بود، ضمن اینکه بنا بود در سال 1362 بزرگترین فرودگاه خاورمیانه (که فرودگاه امام فعلی) احداث شود.

مدیر سابق گروه مهندسی هواپیما در دانشكده هواپیمایی، با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی باعث در کنار تحریم های هوایی، زمان زیادی را برای پیشرفت در امور هوانوردی از ایران گرفت، تصریح کرد: کشور امارات که تا آن زمان حرفی برای گفتن نداشت، کم کم با توسعه بین المللی در امور هوانوردی توانست در ردیف بهترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار گیرد.

بحیرایی، به تفاهم هسته ای اشاره کرد و با تاکید بر اینکه دستاورد بزرگ این تفاهم، سربلندی ایران در جامعه جهانی است اظهار کرد: پس از اجرای توافق نامه، زمینه مذاکره با شرکت های بزرگ سازنده هواپیما برای تامین قطعات و تعمیرات تخصصی فراهم خواهد شد.

وی به لزوم اقدامات کارشناسی برای ورود هواپیمای جدید اشاره کرد و گفت: در صورت لغو تحریم ها و با توجه به در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مبتکر داخلی، می توانیم دوباره به جایگاه قبلی خود برسیم و ناوگان فرسوده را کم کم بازسازی کنیم، لذا نسبت به نوسازی ناوگان امیدوار هستیم.

کارشناس دادگستری در امور هوایی، افزود: ایران به لحاظ تاریخی، نسبت به سایر کشورها پیشرو است چرا که از 92 سال پیش، دارای نیروی هوایی بوده و برای آن سرمایه گذاری کرده این در حالی است که در آن زمان هیچ یک از کشورهای خاورمیانه حتی یک هواپیما هم در اختیار نداشتند.

بحیرایی، به اهمیت موقعیت جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش ایران به عنوان پل ارتباطی بین شرق و غرب، در آینده می توانیم مرکزیت خوبی برای ترانزیت هوایی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    امیدوارم مسؤلین به دنبال خرید هواپیما های آمریکایی و کانادایی و … نروند تا بعدا اگر دوباره تحریم شدیم به مشکل برنخوریم!! از هواپیما های ایرباس و … استفاده کنند و قطعات آمریکایی یا کانادایی را تا می‌توانند در انبارها ذخیره کنند!! شاید صرفه یک هواپیما بوئینگ بیشتر از ایرباس باشد اما بحثتامین قطعات در صورت تحریم دوباره به بهانه هایی مثل حقوق بشر و … فراموش نشه!!

  • هومن 0 0

    آقای عزیز توجه داشته باشید که اکثر قطعات ایرباس مثل موتورها و سیستم ناوبری و اویونیک هواپیما آمریکایی است.

  • اکبر مقامی 0 0

    این صنعت در امریکا متولد و رشد و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و ورشکستگی کارخانجات توپولف، انتونف، یاکولف، الیوشین و سوخو و فوکر و ساب و سابنا در اروپای غربی و وابستگی شدید صنایع ایرباس در ار پا به رغم کنسرسیم دهها کشور در اروپا در انحصار ایالات متحده قرار دارد. موتور هواپیمای ایرباس یا هر هواپیمای دیگر اروپایی مثل دورنیر یا ای تی آر نیز امریکایی بوده و ایالات متحده در همه محصولات اروپایی سهم عمده ای داشته و دارد،

  • حسین 0 0

    شاید، ولی بازهم از قطعات بوئینگ راحت تر خرید و فروش میشه!!

  • آسمانی 0 0

    داش حسین جان اشتباه نکن برادر. آقا هومن راست میکه. محصولات ایرباس بیش از ۵۰ درصد از قطعاتشان توسط پیمانکاران امریکایی تأمین میشود. آرزو کنید اولا توافق خوبی حاصل شود و دوما اینکه این توافق ماندگار و همیشگی باشد.