| کد خبر: 246467 |

◄ آشوب در بغداد سفرهای اربعین را تا اطلاع ثانوی لغو کرد+ فیلم

با توجه به توقف پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به عراق، ایرانی هایی که در کشور عراق هستند می توانند با شرکت های العراقیه و فلای بغداد به ایران برگردند.

تین نیوز

هنوز چند ماه به اربعین مانده بود که برنامه ریزی ها برای مراسم اربعین شروع و با نزدیکتر شدن به ایام اربعین منسجم تر شد تا این که در روزهای اخیر با شروع سفرهای اربعین، زائران از طریق زمینی و هوایی عازم کشور عراق شدند. اما ناگهان با کناره گیری رهبر یکی از جریانات سیاسی عراق، از روز گذشته نه تنها تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق بسته شد بلکه پروازهای شرکت های ایرانی به عراق هم لغو و عملا همه چیز تا اطلاع ثانوی منتفی شد.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته همزمان با اعلام کناره گیری مقتدی صدر رهبر جریان موسوم به جریان صدر، از سیاست، به تدریج آشوب ها در عراق آغاز گردید و تا شب به اوج رسید و تا صبح امروز با 17 کشته سپری شد و همچنان نیز ادامه دارد.

همزمان با این رخداد و در حالی که زائران اربعین آماده انجام این سفر زیارتی بوده و حتی عده ای با هواپیما یا اتوبوس به داخل عراق رفته و عده ای نیز در مرزها مستقر و یا عازم مرزها بودند، دوشنبه هفتم شهریور معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از بسته شدن تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق خبر داد و گفت: باتوجه به نا آرامی های عراق و مقررات منع آمد و شد، سفارت کشورمان در عراق اطلاعیه ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر و اعلام کرد که به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

در ادامه بر اساس اعلام ستاد اربعین استان کرمانشاه با توجه به اتفاق ها و نا آرامی های اخیر در عراق، این کشور مرزهای مشترک با ایران را بست و خروج زوار ایرانی در تمام مرزها از جمله مرز خسروی متوقف شد.

استانداری خوزستان نیز اعلام کرد: ناآرامی های عراق موجب بسته شدن مرز از سوی این کشور شده و در پی آن خروج زوار ایرانی از تمام مرزها از عصر روز دوشنبه هفتم شهریور متوقف شد. زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع رسانی باشند.

همچنین استانداری ایلام خبر داد: به علت نا آرامی ها و تجمعات سیاسی داخل عراق (به ویژه استان های هم مرز با ایران) مرزها به سمت عراق تا اطلاع ثانوی بسته است. بنابراین، زائران از مراجعه به مرز مهران جدا خودداری کنند و آن دسته از زوار که در شهرهای مختلف استان ایلام به قصد زیارت عتبات عالیات وارد شده اند در صورت تمایل به اسکان، به فرمانداری ها و بخشداری ها، مساجد و حسینه های سراسر استان مراجعه نمایند تا ترتیب اسکان آنان مهیا گردد.

به دنبال بسته شدن مرزهای زمینی سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی  نیز تاکید کرد: تمام پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی به مقصد بغداد و نجف تا اطلاع ثانوی متوقف شد. مسافران برای تعیین وضعیت یا دریافت هزینه های پرداختی به آژانس مربوطه که بلیت تهیه کرده اند، مراجعه کنند.

همچنین اعلام شد: با توجه به توقف پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به عراق، ایرانی هایی که در کشور عراق هستند می توانند با شرکت های العراقیه و فلای بغداد به ایران برگردند.

همچنین فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که حاکی درگیری در عراق است.

فیلم درگیری در عراق:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن معصومی 0 0

    بازم این دوستداران میخوان برن😡😡😡😡😡😡