| کد خبر: 246442 |

◄ سهمیه سوخت شهریور اتوبوس‌ ها؛ 2.5 برابر عملکرد مرداد ماه

۸ هزار اتوبوس در ایام اربعین به سفرهای جاده ای زائران عتبات اختصاص می‌یابد و اتوبوس هاا از پانزدهم شهریور تردد می کنند.

تین نیوز

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:  ۸ هزار اتوبوس در ایام اربعین به سفرهای جاده ای زائران عتبات اختصاص می‌یابد و اتوبوس ها از پانزدهم شهریور تردد می کنند. 

داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور در نشست خبری روز یکشنبه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ابراز کرد: سازمان راهداری دو ماموریت مهم دارد؛ یکی نگهداری از راه های کشور و دیگری سیاستگذاری و هماهنگی در حمل و نقل جاده ای است. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بیش از ۸۵ درصد جابجایی بار و مسافر و ترانزیت کشور از طریق حمل و نقل جاده ای اتفاق می افتد. 

وی در مورد حجم ترافیک کشور خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱.۷ میلیارد پلاک خودروی خوانده شده داریم که نشان دهنده حجم ترافیک در جاده های کشور است. 

وی ضمن تقدیر و تشکر از سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان کرد: در حال حاضر ۹۲۸ مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره برداری، ۵۶۰ مجتمع در حال ساخت و ۶۳۰ مجتمع در مرحله پیگیری کارهای اداری است که به طور میانگین در حال حاضر در هر ۸۰ کیلومتر یک مجتمع رفاهی قرار دارد. 

امانی در ادامه به پایانه های مرزی اشاره و عنوان کرد: ۲۶ پایانه مرزی داریم و در مهرماه امسال شاهد افتتاح پایانه مرزی رازی خواهیم بود. 

امانی گفت:  در سال گذشته بیش از ۵۱۵ میلیون تن جابجایی بار را صورت گرفت و در بخش مسافر بیش از ۱۲۱ میلیون جابجایی را شاهد بوده ایم. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در موضوع اربعین عنوان کرد: با توجه به پیش بینی ستاد اربعین حدود ۵ میلیون زائر جابجا خواهند شد و سازمان راهداری در این موضوع سه ماموریت دارد. 

وی اضافه کرد: در موضوع اربعین، بحث جاده های منتهی به مرزهای خروجی عراق که ۱۵۶۵ کیلومتر را در بر می گیرد مطرح است که لکه گیری، آسفالت، خط کشی و گارد ریل انجام شده است. 

او گفت: برای پایانه‌های مرزی و تکمیل و ایمنی راه‌های مواصلاتی، بیش از ۱۲۳۹ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان اعتبار گذاشته شده و بیش از ۸۰ درصد کار انجام شده است.

وی رسیدگی به پایانه های مرزی با کشور عراق را دومین ماموریت در موضوع اربعین دانست و بیان کرد: مهم ترین پایانه که بیشترین زائر را می پذیرد پایانه مهران است که برای ایجاد سایبان و ایجاد مه پاش در این پایانه باید کارهایی صورت گیرد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخصوص نرخ بلیت اتوبوس گفت:  امسال اتوبوس دربستی که منجر به توقف ۸ روزه در عراق و حذف از چرخه جابجایی مسافر شود، نداریم. سهمیه سوخت شهریور ماه اتوبوس‌ها نیز ۲ و نیم برابر عملکرد مردادماه اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تردد اتوبوس ها در ایام رفت و از ۲۵ شهریور - در ایام برگشت - به صورت خالی (بدون مسافر) است تصمیم گرفته شد تا با ۷۵ درصد افزایش کرایه مسافر، اقدام به فروش بلیت کنند.

معاون وزیر راه گفت: این افزایش نرخ در حالی است که در سال ۹۸ کرایه اتوبوس های اربعین ۱۰۰ درصد افزایش یافت، ولی امسال با همکاری صنف رانندگان ۲۵ درصد تخفیف روی قیمت اعمال شد که در نهایت ۷۵ درصد افزایش نرخ در مسیر تهران- ایلام داشتیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.