| کد خبر: 234200 |

آنجلینا جولی با "نامه‌ای از یک دختر افغان" به اینستاگرام آمد

آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان آمریکایی و نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل به شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوست و از آن به عنوان ابزاری برای تلاشهای بشردوستانه خود استفاده میکند.

تین نیوز

آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان آمریکایی و نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل به شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوست و از آن به عنوان ابزاری برای تلاشهای بشردوستانه خود استفاده میکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از یاهو نیوز، آنجلینا جولی روز جمعه نامه‌ای از یک نوجوان افغان را در بحبوحه تسلط طالبان و فروپاشی دولت افغانستان در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

این شخصیت آمریکایی ۴۶ ساله نوشت: اکنون مردم افغانستان در حال از دست دادن توانایی خود برای ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی و بیان آزادانه دیدگاه‌هایشان هستند. بنابراین من عضو اینستاگرام شدم تا داستان‌های آنها را به اشتراک گذاشته و صدای آنها برای کسانی باشم که در سراسر جهان برای حقوق ابتدایی بشر مبارزه میکنند.

در نامه منتشر شده، نویسنده مطلب میگوید که پیش از ورود طالبان او می‌توانسته به محل کار و مدرسه برود و حقوقی داشته است. او ادامه داد: اما اکنون همه ما از آنها میترسیم و فکر میکنیم همه رویاهایمان از دست رفته است. برخی میگویند که طالبان عوض شده است اما من اینطور فکر نمیکنم چون آنها گذشته بسیار بدی دارند. فکر میکنم مدرسه من بسته شود و نگرانم که ما بیست سال به عقب بازگردیم و ما دوباره هیچ حق و حقوقی نداشته باشیم... ما دوباره آزادی‌هایمان را از دست داده و بار دیگر زندانی میشویم.

آنجلینا جولی در بخشی از مطلبش گفت که دو هفته پیش از حملات یازده سپتامبر در مرز افغانستان بوده و با پناهجویان افغان که از دست طالبان فرار کرده بودند، دیدار کرده بود. او گفت: این برای بیست سال پیش بود و اکنون دیدن دوباره افغان‌های آواره که در نگرانی و عدم اطمینان از اینکه چه بر سر کشورشان می‌آید به سر میبرند، ناراحت کننده است.

این بازیگر و کارگردان آمریکایی سرشناس افزود: بعد از صرف این همه پول و زمان، ریخته شدن خون و از دست رفتن زندگی‌ها، اکنون به این نقطه رسیده‌ایم و درک این ناکامی تقریبا غیرممکن است. همچنین طرز برخورد با پناهجویان افغان که جزو توانمندترین مردمان جهان هستند، ناراحت کننده است. میدانم که اگر آنها ابزار و احترام داشتند، چقدر میتوانستند برای خودشان کار انجام دهند. من با زنان و دختران فراوانی ملاقات کردم که نه تنها آموزش میخواستند، بلکه برای آن می‌جنگیدند.

آنجلینا جولی اولین پست اینستاگرام خود را اینطور به پایان رساند: همانند دیگران که متعهد هستند، من هم رویگردان نمیشوم. من همچنان به دنبال راه‌هایی برای کمک هستم و امیدوارم شما در این راه به من ملحق شوید.

یکشنبه گذشته گروه طالبان با ورود به کابل، تسلط نسبی بر افغانستان را تکمیل کرد و از آن زمان هراس افغان‌ها و تخلیه از این کشور جنگ زده سرعت گرفته است. اکثر نهادهای دیپلماتیک در افغانستان بسته شده و یا به صورت محدود در حال فعالیت هستند. نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی کابل مستقر شده‌اند و به خروج افغان‌ها، شهروندان خارجی، نظامیان و خانواده دیپلماتها نظارت دارند. با این حال دسترسی به فرودگاه کابل به دست طالبان افتاده و رسیدن به فرودگاه به امری دشوار تبدیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.