| کد خبر: 209119 |

بررسی روند تجارت دریایی در شرایط وجود کرونا

در نشست مجازی دبیرکل آیمو با دبیرکل و سایر مسئولان سازمان ملل متحد، ضمن طرح اختلالات و محدودیت های سفر و روند تجارت دریایی در شرایط وجود کرونا، بر همکاری های بین المللی و تدابیر ملی برای مقابله با بحران بی سابقه کرونا تاکید شد.

تین نیوز

 در نشست مجازی دبیرکل آیمو با دبیرکل و سایر مسئولان سازمان ملل متحد، ضمن طرح اختلالات و محدودیت های سفر و روند تجارت دریایی در شرایط وجود کرونا، بر همکاری های بین المللی و تدابیر ملی برای مقابله با بحران بی سابقه کرونا تاکید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، «ماندانا منصوریان» نماینده جمهوری اسلامی در سازمان بین المللی دریانوردی اظهار داشت: کی تاک لیم در طول نشستی مجازی با روسای سازمان ملل متحد که به تاثیر COVID-۱۹ در میان موضوعات دیگر برگزار شد، به طرح مسائلی از جمله اختلالات و محدودیت های سفر، روند تجارت، استدلال جهانی، عرضه مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت و بر اهمیت رفاه و سلامت پرسنل دریایی به ویژه دریانوردان و اهمیت تعویض و تغییر خدمه برای حمایت از زنجیره تأمین جهانی تاکید کرد.

دبیرکل آیمو(سازمان بین المللی دریانوردی) با تاکید بر اینکه صنعت حمل و نقل دریایی یک شریان حیاتی مهم برای اقتصاد به شمار می رود و شریانی است که زنجیره تامین جهانی و روند تجارت جهانی از جمله  تامین فوری دارویی مورد نیاز، تجهیزات پزشکی و عرضه مواد غذایی را امکان پذیر می کند، گفت: تجارت دریا محور هنوز هم جریان دارد اما چالش ها به دلیل محدودیت هایی که توسط کشورها اعمال می شوند، در حال افزایش هستند.

لیم تاکید کرد: سازمان بین المللی دریانوردی و صنعت دریایی به تضمین و حمایت از جریان تجارت و زنجیره تامین جهانی همواره متعهد است.

وی همچنین از سازمان ملل متحد درخواست کرد تا در خصوص اینکه به دریانوردان، پرسنل بندری و دیگر کارکنان دریایی مهم عنوان٬ پرسنل کلیدی٬ داده شود حمایت کند.

به گفته منصوریان، علاوه بر این در نشست مجازی مربوطه، در خصوص محدودیت های عمده ای که در تغییرات خدمه به دلیل ممنوعیت سفر و محدودیت هایی که به طور فزاینده ای توسط دولت ها به دلیل بیماری های COVID-۱۹ اعمال می شود، صحبت شد.

نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی خاطر نشان کرد:  در این نشست که به صورت ویدیوکنفرانس با گروه مدیریت ارشد سازمان ملل متحد به ریاست دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین روسای سازمان های تخصصی سازمان ملل متحد FAO ، IFAD ، ICAO ،  ILO ، ITU ، WHO و WMO برگزار شد، آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد به اهمیت و نیاز به همکاری های بین المللی و همچنین تدابیر منطقه ای و ملی برای مقابله با این بحران بی سابقه پرداخت و از همه سازمان های تخصصی سازمان ملل متحد درخواست کرد تا با همکاری با یکدیگر، در مقابل این معضل پاسخ هماهنگ شده ای بدهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.