| کد خبر: 21562 |

توافقات هسته‌ای در بهترین شرایط قرار دارد / تغییر اشتون شرایط را حساس کرد

تین نیوز | نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رسیدن به توافق نهایی در مهلت باقیمانده در دوران مسئولیت اشتون برای اروپایی‌ها مهم بوده و عاقلانه هم است که این فرآیند در این مرحله تکمیل شود.
 
منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: در مهلت باقیمانده از مسئولیت اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ‌انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا این مسئول امضا‌کننده توافق نهایی باشد و ما نیز با حفظ منافع و اصول‌مان سعی خواهیم کرد تا این شرایط به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار گیرد که قطعاً این به ضرر آمریکایی‌ها خواهد بود.
 
وی گفت: پس از پایان شش ماه توافق اولیه با توجه به اینکه غربی‌ها و در راس آن آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد تلاش بر این است تا در دور جدید مذاکرات الزام به انجام این تعهدات مدنظر باشد که باید دید در این شرایط همان توافق‌نامه اولیه ژنو مبنا قرار می‌گیرد یا مسیر دیگر انتخاب می‌شود.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش اروپایی‌ها برای اصول توافق نهایی در حضور اشتون است، افزود: اگر در دولت گذشته مذاکره برای مذاکره انجام می‌شد در دولت یازدهم برای حل موضوع هسته‌ای مذاکره انجام می‌شود.
 
حقیقت‌پور ترکیب پارلمان اروپا در دوره جدید خاص و متفاوت از دوره‌های قبل اعلام کرد و ادامه داد: به طور قطع سیاست خاص با ترکیب دوره قبل متفاوت است زیرا در این دوره جریانات خاصی دولت را در دست گرفتند که به نظر می‌رسد مقاومت بیشتری نسبت به آمریکایی در مقابل برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: در این شرایط که گرایش به سمت روسیه در دوره جدید پارلمان اروپا بیشتر شده انتخابات کنگره آمریکا در راه است که قطعاً شرایط تغییر پیدا می‌کند و اگر صهیونیست‌ها شکست بخورند وضعیت باز هم متفاوت خواهد بود و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده در این فرایند چه اتفاقی می‌افتد.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در اردبیل اراده کشورمان را برای ادامه مذاکرات در فضای منطقی همراه با تنش‌های کمتررا بیان کرد و گفت: اصلاح این فرایند نیازمند تغییر رویه غربی‌ها است تا با اعتماد بیشتر به ایران بتوانند موضوعات را پیگیری کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.