| کد خبر: 203391 |

روانپزشکان هشدار دادند: ترامپ، خطرناک است

گروهی از روانپزشکان عضو انجمن «ائتلاف جهانی سلامت روان» با اعلام وخامت حال روحی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، به کنگره هشدار دادند شایستگی وی برای ماندن در راس قدرت را مورد ارزیابی قرار دهد.

تین نیوز

گروهی از روانپزشکان عضو انجمن «ائتلاف جهانی سلامت روان» با اعلام وخامت حال روحی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، به کنگره هشدار دادند شایستگی وی برای ماندن در راس قدرت را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه ایندیپندنت، این انجمن یک ماه پس از اعلام به کنگره مبنی بر اینکه فشار استیضاح ممکن است وضعیت روانی ترامپ را به سطح خطرناکی رساند، ‌ حال با صدور بیانیه ای گفتند: ما بابت این مساله، به طور جد هشدار دادیم و کنگره آمریکا باید فورا و بدون معطلی اقدام کند.

بیانیه این انجمن حاکی است: ترامپ به لحاظ روانی و روان شناسی، خطرناک و ناتوان است و در وضعیت فردی قرار دارد که هرگاه شخصیت اغراق شده اش زیر سوال می رود و یا هر گاه به نیاز احساسی اش برای تعریف و تمجید جواب داده نمی شود، ‌ تلاش می کند حس توانمندی و احاطه اش بر دیگران را بازگرداند.

این گروه یادآور شد که هرچند فرماندهان ارشد نظامی باید هر سال تحت آزمایش ها و ارزیابی های روان شناسی قرار گیرند، ‌ ترامپ به رغم آنکه در معرض خطر بالایی قرار دارد و باید بیش از سایرین مورد ارزیابی قرار گیرد، ‌ از این التزام مستنثی شده است.

روانپزشکان این انجمن در ادامه افزودند: تنش های جاری در خاورمیانه، وضعیت را بحرانی می کند و آمریکایی ها نباید بیش از این دست روی دست گذارند و با شرایطی خطرناک که یک شخص مشکل دار به لحاظ روانی مسبب آن است، ‌ کنار آیند.

[کلیک و کشیدن برای جابجایی]

این انجمن با اشاره به قدرت قانونی کنگره آمریکا برای اعلان جنگ و تامین مالی آن، ‌ اعلام کرد که این نهاد باید بی درنگ در جهت سلب اختیار از ترامپ برای به راه انداختن جنگ، ‌ عمل کند و به اطلاعاتی دقیق و درست از جامعه پزشکی دست یابد، افرادی که در زمینه ارزیابی و مدیریت خطرات روانی، صلاحیت دارند.

دکتر «بندی لی» استاد دانشگاه ییل و رئیس این انجمن به ایندیپندنت گفت که تصمیم ترامپ برای پاسخ به حمله به سفارت آمریکا در بغداد با ترور قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس، پیش بینی می شد، ‌ زیرا وی شدیدترین گزینه ای را انتخاب کرد که در اختیارش قرار گرفت.

دکتر لی یادآور شد که بیش از ۸۰۰ نفر از همکاران وی ذیل درخواستی را امضا کرده و به کنگره هشدار داده اند که فشار استیضاح، ترامپ را به ورطه خشم بالایی سوق می دهد، زیرا شخصیت شکننده و اغراق شده اش به سختی می تواند تاب چنین زخمی را آورد.  

دکتر لی افزود: این واقعیت که مقام های پنتاگون گزینه ترور را در اختیار ترامپ قرار دادند، نشان می دهند که اطرافیان وی، چه درک پایینی از او دارند و برای کنترل و مدیریت ترامپ، تا چه اندازه نامجهز هستند. ۹۱۰۹

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.