| کد خبر: 190554 |

روحانی در مراسم افتتاح ترمینال گالری سلام:

◄ پروازهای عبوری، خطوط ریلی و بنادر ایران نشان از قدرت ترانزیت ماست

صرفه جویی در سوخت از نقاط مثبت طرح ریلی تهران - رشت است و اگر به آستارا متصل شود به یک مسیر ترانزیتی بسیار مهم برای کشور تبدیل می شود.

تین نیوز

رییس جمهوری در مراسم افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام با اشاره به مزیت استفاده مسافران از قطار در مسیر تهران - رشت در زمان تعطیلات عید فطر گذشته و همچنین تابستان پیش رو گفت: صرفه‌جویی در سوخت از نقاط مثبت طرح ریلی تهران - رشت است و اگر به آستارا متصل شود به یک مسیر ترانزیتی بسیار مهم برای کشور تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه این طرح‌ها نشان می‌دهد ما می‌توانیم مسیرهای جدیدی را برای مردم باز کنیم تا آنها بتوانند از ایام تعطیلات خود بهتراستفاده کنند، افزود: تمام کسانی که در زمان تعطیلات عید فطر مسافرت جاده‌ای به شمال کشور و گیلان داشتند در رفت و آمد از نظر ترافیکی دچار مشکل شدند، اما مسافرانی که با قطار سفر کردند همه تعریف می‌کردند و خوشحال بودند. اولاً این مسیر ریلی از طبیعت بسیار زیبایی عبور می کند که با هنرمندی ساخته شده است ثانیاً، به جای ۱۰ تا ۱۲ ساعت ترافیک به راحتی با قطار فقط سه چهار ساعت زمان صرف کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: قدرت اقتصادی بخشی از قدرت ملی و ترانزیت نیز بخشی از قدرت اقتصادی محسوب می شود که می‌توانیم ده ها و صدها میلیون تن کالا در طول سال از طرق مختلف در مسیر ایران، از فضای ایران، از خط آهن، از جاده و از بنادر ایران عبور دهیم و زمانی که کشورها از بندرچابهار در آینده‌ای نزدیک از طریق مسیر ریلی ایران متصل شوند، این اتصال از بین بردنی نخواهد بود؛ چابهار امروز به معنی تعامل سازنده با جهان است.

دکتر روحانی در ادامه گفت: صنعت هوایی به دنبال تعامل سازنده با جهان است؛ امروز خوشحالیم که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای بسیار امن جهانی است و هواپیمای مختلف می‌توانند از فضای ایران عبور کنند که به معنای قدرت ترانزیت ایران است.

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: اینکه شرق و شمال اروپا، منطقه CIS، قفقاز، افغانستان و آسیای مرکزی و دیگر کشورهای همسایه از طریق بنادر جنوبی بتوانند از مسیر ترانزیت ایران استفاده کنند به معنای قدرت اقتصادی ما است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: مسیرهای مختلفی برای حرکت و پیشرفت پیش روی کشور قرار دارد تا پایان سال طرح‌های بسیار مهمی را افتتاح می کنیم، امیدوارم بتوانیم بخش اول آزادراه تهران - شمال را در تابستان ۹۸ افتتاح کنیم که طرح بسیار مهم و بزرگ کشور در طول سال های گذشته تلاش و پیگیری های مستمر انجام گرفته و می تواند امید و نشاط به مردم بدهد راه مسافرت مردم را کوتاه کند و در زمان سفر مردم برای مسافرت صرفه جویی شود.

روحانی تاکید کرد: ما از جنوب به آب‌های بین المللی متصل هستیم؛ در شمال کشور به آب‌های منطقه‌ای در دریای خزر متصل هستیم و فضا و جایگاه جغرافیایی ایران برای عبور فیبر نوری، مسیر هوایی و ریلی می تواند جایگاه بسیار خوبی در منطقه ایفا کند که باید از این حق خودمان به خوبی استفاده و بهره برداری کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پروازهای ترانزیت که کاهش یافته!!