| کد خبر: 179389 |

◄ جهانگیری: بودجه دولت گوشت قربانی شده است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بودجه دولت گوشت قربانی شده و هرکسی می‌خواسته کاری انجام دهد به رئیس‌جمهور و مجلس گفته کاری را شروع کردیم شما هم بودجه بدهید در حالیکه قرار نبوده از دولت بودجه بگیرند.

تین نیوز

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بودجه دولت گوشت قربانی شده و هرکسی می‌خواسته کاری انجام دهد به رئیس‌جمهور و مجلس گفته کاری را شروع کردیم شما هم بودجه بدهید در حالیکه قرار نبوده از دولت بودجه بگیرند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازایلنا، اسحاق جهانگیری در آیین رونمایی ١٠ محصول فناورانه گفت: خیلی شوراها درست شد و اول فکر می‌کردند محدود است و الان بودجه‌های بالا می‌گیرند و برخی برای نظارت بودجه‌های بالا می‌گیرند با اصلاح ساختار می‌خواهیم این‌ها را حذف کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه نفت و گاز به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی در تنگنا قرار گرفته است، گفت: رسالتی بر دوش بخش نفت و گاز قرار گرفته است. وقتی صنعت خودروسازی با مشکل مواجه می‌شود و قطعات وارد نمی‌شود صنعتی که چندین هزار شاغل دارد، نیروهای انسانی کار خود را از دست می‌دهد. در بخش فولاد  که اصلی‌ترین صنعت ما است و صدها واحد صنعتی به آن وابسته است، آنها بخش‌هایی را شناسایی کردند و برای آسیب زدن به اقتصاد ما روی صنایع حساس ما دست گذاشته‌اند.

جهانگیری تاکید کرد: من خدمت شما می‌گویم توانمندی که شکل گرفته بزرگ است. ایران در جایی نیست که نتواند راهکار پیدا کند. آمریکا هم به همین دلیل گرفتار شده که سخت‌ترین تحریم‌ها را وضع کرده است. اینکه چند کارخانه هم دچار مشکل شود طبیعی است.

جهانگیری با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز مضر است و ما مهمترین تلاش‌مان کاهش ناآرامی بود که به ثبات تبدیل شود، گفت: امروز آثار برگشت ثبات را می‌بینیم.

او افزود: اما همین افزایش نرخ ارز به نفع صادرات عمل می‌کند. این دغدغه که دوستان راجع به حمایت دولت داشتند در دستور کار ما قرار خواهد گرفت تا از کالاهای داخلی حمایت شود. بازارهای خارج را هم باید کمک کنیم تا در اختیار محصولات ما قرار بگیرد و حتما در بودجه سال ٩٨ هم براساس دستور مقام معظم رهبری پیام بودجه پیام غیرعادی بودن شرایط خواهد بود که در حال بحث هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.