| کد خبر: 179218 |

◄ ملاحظات مجلس برای افزایش نرخ جریمه رانندگی در سال آینده

نمی‌توان با غیر استاندارد بودن جاده و خودرو صرفاً به افزایش جرایم پرداخت.

تین نیوز

براساس قانون هر سه سال یک‌بار پلیس اجازه دارد تا از دولت درخواست کند، در لایحه بودجه‌ای که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند، اعمال افزایش نرخ جرایم رانندگی را لحاظ کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره اظهار کرد: به موضوع افزایش نرخ جرایم رانندگی به عنوان درآمد صرف از سوی مجلس نگریسته نمی‌شود. بلکه به عنوان عامل بازدارنده از جانب نمایندگان مجلس به آن پرداخته خواهد شد.

سعید باستانی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه،  نگاهی کلان به نرخ جرایم رانندگی اعمال می‌شود، گفت: نرخ جرایم باید به نوعی بازدارندگی ایجاد کند. اما باید دید جاده‌های کشور قابلیت افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی را دارد یا خیر؟.

نماینده مردم تربت حیدریه به این نکته نیز پرداخت که، این موضوع در قالب یک بسته در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در آن، استاندارد بودن راه‌ها، استاندارد بودن خودرو و در نهایت توجه به افزایش جرایم رانندگی نیز لحاظ می‌شود. نمی‌توان با غیر استاندارد بودن جاده و خودرو صرفاً به افزایش جرایم پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، درباره احتمال افزایش نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی در قانون بودجه سال آینده گفته بود: برابر قانون هر سه سال یکبار با هماهنگی وزرای کشور، مسکن راه و شهرسازی، دادگستری و فرمانده ناجا پیشنهاداتی برای افزایش نرخ جرائم رانندگی داده می شود که امسال هم در دستورکار هست که این اتفاق بیفتد و برابر قانون زمانش رسیده است. اماتصمیم نهایی در مورد این موضوع بستگی به این دارد که هیت وزیران چه تصمیمی بگیرد و ما هم تابع نظر هیات وزیران هستیم. 

سردار مهری درباره نظر پلیس در مورد افزایش نرخ جرائم نیز به ایسنا تصریح کرده است: قطعاً برخی از کد جرائم اثر بازدارندگی خود را از دست داده و ما معتقدیم که برخی از این جرائم باید افزایش پیدا کند. تمامی جرائم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خواهشا جريمه ها رو درصدي از قيمت خود خودرو و نيز افزايش تصاعدي در صورت تكرار همون خلاف رو تصويب كنيد! بارها به شخصه ديده ام مثلا پورشه و لكسوس سواران با غرور و تكبر و خنده دار بودن مبلغ تخلف اقدام به تمسخر و سرپيچي از قانون ميكنند! واقعا ديدن اين ناهنجاري ها در روان عمومي جامعه تاثير ميگذارد