بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

۷۳ درصد از اتوبوس های عمومی قطر با برق کار می کنند

وزیر حمل و نقل قطر اعلام کرد 73 درصد اتوبوس های عمومی برقی شده اند و برنامه این است که تا سال 2030 ناوگان اتوبوس های عمومی به طور کامل برقی شود.

۷۳ درصد از اتوبوس های عمومی قطر با برق کار می کنند
تین نیوز

وزیر حمل و نقل قطر اعلام کرد 73 درصد اتوبوس های عمومی برقی شده اند و برنامه این است که تا سال 2030 ناوگان اتوبوس های عمومی به طور کامل برقی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، وزیر حمل و نقل قطر اعلام کرد 73 درصد اتوبوس های عمومی این کشور تا پایان سه ماهه اول سال 2024 برقی شده اند. این رقم قرار است تا سال 2030 به 100 درصد برسد.

جاسم بن سیف السلیتی، وزیر حمل و نقل قطر، گفت: «این ابتکار با هدف قرار دادن قطر در میان کشورهای برتر از نظر دستیابی به انتقال آلایندگی صفر در حمل ونقل مطابق با استراتژی ملی محیط زیست قطر و تغییر اقلیم است.»

به نقل از zawya، السلیطی همچنین اعلام کرد وزارت حمل و نقل به زودی مرکزی تخصصی برای بازرسی و آزمایش میزان مطابقت و انطباق مشخصات خودروهای برقی با موارد تاییدشده در قطر و همچنین صدور گواهینامه های آنها ایجاد خواهد کرد. این مرکز به تحقق آرزوی قطر برای تبدیل شدن به قطب اصلی خودروهای برقی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) کمک خواهد کرد.

چند ایستگاه شارژ در سراسر قطر وجود دارد؟

السلیتی گفت: «ما می خواهیم وسایل نقلیه برقی ای بسازیم که از مقررات پیروی کنند تا ایمنی و امنیت تضمین شود. قطر در حال برداشتن گام های بلندی به سمت برق رسانی به سیستم حمل ونقل خود است. در حال حاضر 220 تا 300 ایستگاه شارژ خودروهای کوچک در سراسر کشور فعال است.»

او تاکید کرد قطر به توسعه سیستم حمل و نقل منسجم، پایدار، یکپارچه و سازگار با محیط زیست ادامه خواهد داد.

تجربه موفق قطر در رویدادهای ورزشی

السلیتی توضیح داد، این بخش حیاتی و دوستدار محیط زیست، با موفقیت یک تجربه جابه جایی ایمن را در طول جام ملت های آسیا 2023 قطر رقم زد؛ جایی که نزدیک به 3.4 میلیون هوادار با اتوبوس جابه جا شدند و حدود 6.5 میلیون هوادار از مترو دوحه و تراموا لوسیل استفاده کردند. در طول جام جهانی فوتبال قطر 2022، حدود 18.2 میلیون نفر با مترو دوحه و تراموا لوسیل و بیش از هفت میلیون مسافر با اتوبوس های عمومی جابه جا شدند.

وزیر حمل و نقل در پایان سخنان خود گفت هدف نهایی این وزارتخانه ارتقای سیستم حمل و نقل، ترویج سرمایه گذاری در این زمینه، حمایت از سایر صنایع و به جا گذاشتن میراثی برای نسل های آینده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.