| کد خبر: 242250 |

◄ ۷۰ میلیارد تومان برای تبدیل کمربندی شیراز اختصاص یافت

شهردار شیراز درخصوص کمربندی جنوبی این کلان‌شهر گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی تبدیل کمربندی به بلوار شهری در سال جاری اختصاص یافته است.

تین نیوز

سید احسان اصنافی روز سه شنبه در میز خدمت مسجدمحوری در مسجد میثم تمار شهرک والفجر واقع در منطقه ۹ شهرداری شیراز اظهار داشت: در شهر شیراز ۱۶۷ محله داریم که معاونت برنامه‌ریزی نیازمندی‌های آن را احصا کرده و در یک برنامه زمان‌بندی ۲۰ ساله مرتفع می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی انجام کار و پروژه در محلات را ملاک قرارداد و برنامه‌ریزی را برحسب اولویت هر محله اعلام کرد.

شهردار شیراز درخصوص کمربندی جنوبی شیراز گفت: با شکل‌گیری شهرک‌ها در کنار کمربندی، آنجا به محل تردد خودروهای شهری و بین شهری سبک و سنگین تبدیل شده است.

اصنافی ادامه داد: تا زمانی‌که کامیون در طول روز در کمربندی جنوبی شیراز تردد می‌کند، امکان واگذاری آن به شهرداری وجود ندارد و برای این مهم باید دو کمربندی یکی در شمال شرقی و دیگری به موازات کمربندی جنوبی توسط وزارت راه احداث می‌شده که ترک فعل کرده‌اند.

شهردار شیراز درخصوص راهکار برای کمربندی جنوبی شیراز عنوان کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی تبدیل کمربندی به بلوار شهری در سال جاری اختصاص یافته و تاکنون چندین جلسه با وزیر راه و معاونان وی و استاندار در این خصوص برگزار شده است.

وی با بیان اینکه عزم همه مسئولان برای حل مشکل کمربندی جزم است، تصریح کرد: امسال وزارت راه قول احداث تقاطع سفیر و شروع کار تقاطع قائم با ردیف بودجه را داده است.

اصنافی گفت: اولویت اصلی برای کمربندی ایمنی است و در آینده این کمربندی بلواری با سرعت بالا خواهد بود.

وی پیرامون تقاطع‌های ناقص عنوان کرد: غالب هزینه‌های یک تقاطع موضوع تملک است و سیاست بر این است که هرچه می‌توان تملک کرد اما پروژه نباید معطل تملک بماند.

وی از بازبینی کل شبکه حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و بیان کرد: طرح نهایی جامع حمل‌ونقل عمومی باید به تاییدیه در سطح کشور برسد و برای تقویت خطوط اتوبوسرانی تا شب عید ۷۴ اتوبوس پیگیری شده و به دنبال ۸۰ اتوبوس دیگر در کنار ۲۰۰ اتوبوس برقی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.