| کد خبر: 214587 |

◄ کارشکنی‌ بانک‌ها برای پرداخت وام کرونایی به رانندگان

چهارشنبه گذشته (10تیر) تعدادی از رانندگان سواری کرایه در اعتراض به عملکرد بانک‌ها در ارایه تسهیلاتی که دولت به عنوان تسهیلات کرونایی به آنان اختصاص داده است در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمع شدند.

تین نیوز

چهارشنبه گذشته (10تیر) تعدادی از رانندگان سواری کرایه در اعتراض به عملکرد بانک‌ها در ارایه تسهیلاتی که دولت به عنوان تسهیلات کرونایی به آنان اختصاص داده است در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمع شدند.

به گزارش تین نیوز، یک فعال صنفی در شرح دلایل این اقدام رانندگان به خبرنگار ما گفت:  گاهی بی‌تفاوتی برخی مسئولان و دست‌اندرکاران موجب می‌شود مصوبه‌ای که در جهت کاستن از مشکلات اتخاذ و تصویب شده در عمل با اجرای بد و ناهماهنگی میان سازمان‌های ذیربط، خود تبدیل به معضل و مشکلی دیگر شود که نمونه بارز آن موضوع تصویب و پرداخت تسهیلات کرونایی ۶ میلیونی به رانندگان است.

حمید حسین‌زاده افزود: حدود 2 ماه از اعلام پرداخت وام می‌گذرد اما مشمولان این وام هنوز اندر خم چگونه وارد شدن به سامانه و درج مشخصات و اطلاعات خواسته شده هستند  و تعداد کمی هم که با هزار مرارت و سختی موفق به ثبت‌نام شده و به بانک‌ها  مراجعه می‌کنند با کج سلیقگی و کارشکنی بانک‌ها روبرو می‌شوند.

تجمع

وی عنوان کرد: متاسفانه بانک‌ها برخلاف شیوه‌نامه اعلامی تسهیلات مذکور که باید در قبال وام مذکور فقط چک یا سفته طلب کنند، سیاهه بلند بالایی از مدارک مانند سند خودرو، سند خانه، تاییدیه اشتغال، ضامن کسر از حقوق و ..... بابت ضمانت از رانندگان خواسته‌اند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور افزود: البته تنوع و تفاوت در خصوص مطالبات ضمانتی بانک‌ها زیاد است و برخی هم اصلاً از موضوع وام بی‌خبر هستند، جالب است حتی 2 بانک هم اسم هم پیدا نشدند که مدارک یکسان و مشابه هم بخواهند و هر بانکی ساز خود را می‌نوازد.

به گزارش تین نیوز، وی عنوان کرد: با این اوصاف خیلی از رانندگان اعطای وام را به لقایش بخشیده و کلاً انصراف دادند ولی تلخی تحقیر و بی‌توجهی‌ها و بی‌اعتنایی موجب بی‌اعتمادی و ناراحتی این قشر شده است.

او خاطرنشان کرد: در همین راستا تعدادی از رانندگان تصمیم به مراجعه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیان اعتراض خود به این رویکرد و برخورد نامناسب با خودشان شدند که بنده شخصاً برای آرام نمودن جو در آنجا حضور یافته و خوشبختانه رانندگانی که قصد تجمع داشتند به خواست مسئولان حراست وزارتخانه و خواهش اینجانب به قصد مذاکره و انتقال مشکلات موجود تجمع را متوقف نموده و به افرادی که در حال آمدن به محل تجمع بودند اطلاع داده شد که نیایند و موضوع در حال حل و فصل است.

حسین‌زاده بیان کرد: حراست وزارت مذکور بعد از دعوت افراد به داخل اداره تلاش زیادی برای یافتن مسئولی که جوابگوی رانندگان باشد نمود ولی هرچه بیشتر تلاش می‌کرد بیشتر مایوس‌مان می‌نمود،  نه مدیرکل آمد و نه معاون و نه یک مدیر میانی همه  یا مریض بودند و یا حضور نداشتند!

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: بعد از حدود یک ساعت با توجه به نبودن شخص مسئولی برای شنیدن حرف‌های معترضان، در نهایت آدرس دادند که بروید به یکی از ادارات تابعه در میدان فاطمی و با آقای ...‌‌ در آنجا صحبت کنید معترضان با شنیدن اسم آن مسئول، همگی عنوان نمودند قبلاً پیش ایشان رفته  و ایشان حتی حاضر نشده بود خودش را نشان دهد و فقط از طریق تلفن رهنمودهایی داده بود.

حسین‌زاده گفت: به‌ناچار و دست خالی در حال خروج از وزارتخانه بودیم که خبر دادند نروید مسئولی می‌واهد با شما صحبت کند، برگشتیم داخل و پس از نیم ساعت شخصی از بخش معاونت اشتغال آمد و حرف‌های‌ ما را شنیده و تایید نمود و پس از صحبت و گرفتن مشخصات قرار شد ایشان فهرست مشکلات و افرادی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند را از طریق انجمن صنفی و کانون رانندگان سواری کرایه کشور گرفته تا مشکلات موجود را در اسرع وقت حل نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید آزاد 2 0

    واقعا باعث شرمندگیه که دولت تو این مملکت بی ارزش ترین ارگانه و هر قانونی هم می‌زاره عوامل دیگه با دهن کجی و اختلاف نظرهاشون قوانین دولت و نقض میکنند،این قشر رانندگان زحمتکش یعنی با ده جور مدارک که سالانه تمدید میکنند و حق بیمه کمرشکن که برای دولت واریز میکنند آیا ارزش اعطای یک وام شش میلیون تومانی ناقابل که پول تعمیر موتور هم نمی شود را ندارند؟برای این مملکت باید خون گریست،واقعا شرم بر شما

  • وحید غضنفری 1 0

    سلام
    ممنونم از جناب اقای حسینزاده که همیشه حامی قشر ضعیف راننده بودن و هستند،واقعا من متاسفم برای عزیزان مدیری که انقدر به قشر راننده اینهمه ضلم میکنن ،برای یک وام ۶ میلیونی ( که تماما باید برای پرداخت بخش کوچکی از اقساط و بدهی ها بدیم) اینهمه سنگ جلوی پای ما میگزارن،برای تبریک گفتن و پیام دادن برای پول گرفتن سریعا اقدام میکنن و تمام مشخصات ما رو دارن،برای وام ۶ میلیونی مراحل هفت خان رستم رو باید انجام بدیم،در صورتی که با گرفتن یه شماره شبا الان وامها همه واریز شده بود
    ممنونم از همگی

  • ناشناس 0 0

    سلام.واقعا بنده بخاطر این ۶ تومن وام توسط کارمند های بانک چندین بار تحقیر شدم.اصلا یجوری ادم رو نگاه میکنن انگار رفتم گدایی!!!

  • ابوالفضل 0 0

    سلام بعد از ۴ روز که فرمهای بانک رو پر کردم روز پنجم از بانک تماس گرفتن اونم بیست دیقه به پایان ساعت کاری که اگه تا اخر وقت کل مدارک و ضامن رو نیاری دیگه وام بهت تعلق نمیگیره و کی میتونه ظرف بیست دیقه کل مدارک و اماده کنه و با ضامن ببره بانک برا ضامن حد اقل باید دو روز قبل من التماس شو کنم یه مقدار با راننده ها درست تا کنید