| کد خبر: 207868 |

بازار بی‌رونق تهاتر املاک شهرداری برای حمل و نقل عمومی/ اتوبوس‌های نو به تهران نرسید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به شرکت نکردن تولیدکنندگان داخلی اتوبوس در مناقصات شهرداری گفت: امسال فقط 13 دستگاه اتوبوس آن هم از منابع شهرداری تهیه شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به شرکت نکردن تولیدکنندگان داخلی اتوبوس در مناقصات شهرداری گفت: امسال فقط 13 دستگاه اتوبوس آن هم از منابع شهرداری تهیه شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس،  محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره خرید اتوبوس‌های جدید برای پایتخت اظهار داشت:  مدتی پیش شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد قصد خرید اتوبوس‌های خارجی بر اساس صورتجلسه ابلاغی به تاریخ چهارم دی امسال، معاون اول رئیس جمهور برای افزوده شدن به ناوگان اتوبوسرانی تهران را دارد ولی این موضوع با انتقاد تولیدکنندگان داخلی اتوبوس و برخی از نمایندگان مجلس همراه شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: اخیراً مناقصه‌ای برای خرید 13 اتوبوس شهری از طریق تهاتر با املاک شهرداری برگزار کردیم که هیچ تولیدکننده‌ای در آن شرکت نکرد و دوباره مجبور شدیم این مناقصه را تکرار کنیم که مجدد به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

ترفع خاطرنشان کرد:‌پس از دو مناقصه اول مناقصه سوم برگزار شد که دیگر مسأله تهاتر با املاک مطرح نبود و مناقصه نقدی در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم 60 اتوبوس برقی و 200 اتوبوس گازسوزبرای پایتخت  تهیه کنیم که این موضوع نیز به سرانجام نرسید و با استقبال مواجه نشد.

وی گفت:‌مناقصه چهارم برای خرید 10 ون برای نقل و انتقال جانبازان و معلولین برگزار شد که متأسفانه این مناقصه نیز هیچ شرکت‌کننده‌ای نداشت و خودروسازان که زیرمجموعه وزارت صمت هستند چرا ابتدا اعلام آمادگی کرده و اکنون استقبالی از مناقصات نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه املاک مورد نظر شهرداری که جهت تهاتر اعلام شده بود ارزش تاریخی و قدیمی ندارد، گفت:‌ امسال تنها 13 دستگاه اتوبوس آن هم از منابع شهرداری تأمین شد که دو کابینه بود و در بخش اتوبوس‌های بی‌آر‌تی به کار گرفته شد.

ترفع اظهار داشت: قرارداد تأمین 117 مینی‌بوس در سال جاری منعقد شد که 60 مینی‌بوس نتیجه این قرارداد وارد چرخه حمل و نقل شد و مابقی برای سال آینده تأمین می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • معصومي 1 0

    لف ) عدم تمايل سرمايه گذاران ، شركت هاي خصوصي فعال در بخش اتوبوس درون شهري و توليدكنندگان ، نگاه آنان به سال هاي قبل ( سال 85 به بعد ) و خريد اتوبوس هاي صفر كيلومتر درون شهري به قيمت تقريباً مجاني با يارانه بيش از 82 درصدي دولت قبل يا واگذاري اتوبوس هاي ملكي شهرداري با مبلغ بسيار نازلتر ( مفت ! ) به آنان بوده و اين يارانه ها به سود مالكان اتوبوس ها ، مديران شركت هاي خصوصي ( با همان مديران بازنشسته اتوبوسراني و شهرداري ! ) بوده و آسيب آن را مسافران با اتلاف وقت ، سرمايه ، شخصيت و ...پرداخت نموده و مي نمايند لذا با اين رانت هاي واگذار شده قبلي هيچ شخصيت حقوقي و حقيقي در اين بخش وارد نخواهد شد . ب ) خصوصي سازي ناوگان اتوبوسراني با اين ديدگاه و توقع مديران شهرداري و رانندگان از ابتدا اشتباه بوده و سالهاست صداي شكست خوردن و از بين رفتن سرمايه هاي شهروندان و بيت المال شنيده مي شود كه متاسفانه مديران اتوبوسراني و شهرداري ، اعضاي شوراي شهر و مسئولان دولت و وزارت كشور حاضر به شنيدن آن نيستند . ج ) در اتوبوسراني اصلاً و ابدا بحث صرفه اقتصادي و سود كلان مطرح نيست بلكه بحث جابجايي شهروندان و كاهش ترافيك و آلودگي هوا مهم بوده و اگر افرادي با اين ديدگاه ( سود بالاي مالي و اقتصادي ) سرمايه گذاري نموده بايد سرمايه خود را از اين بخش خارج و در اموري سرمايه گذاري نمايند كه با سرنوشت عمومي شهر و شهروندان ارتباط نداشته باشد در ضمن يارانه هاي اين بخش در صورت واگذاري بايد به نفع مسافران و مردم هزينه شود نه همانند گذشته به سود سرمايه داران و مديران شهرداري باشد شرايط فعلي حاصل اين ديدگاه اشتباه و غلط مي باشد . د ) در واگذاري اتوبوسها به بخش خصوصي تمامي اين ناوگان با يارانه 82/5 درصدي و در بخش ملكي با يارانه بيشتر واگذار شده و اين يارانه و ارزش افزوده آن در سال هاي مذكور و اخير براي خدمت رساني بي منت و آسان به شهروندان بوده و گرنه هدف پولدار شدن ! تعدادي از رانندگان و مديران شركت هاي خصوصي نبوده ، نيست و نخواهد بود . ر ) با اين روش خصوصي سازي و چنین دیدگاه هاي غلطي ؛ مسئولان شوراي شهر ، شهرداري و وزارت كشور ملاحظه نمایند چه اجحافی بر جان ، مال و وقت شهروندان نموده اند و خود را علاوه بر ضايع شدن وقت مردم ، افزايش هزينه هاي شهروندان ، تشديد ترافيك و آلودگي هوا ، در افزایش بیماریهای تنفسی ، سرطان ، قلب ، ریه و ... در نهایت دردهای ناعلاج جسمی ، روحی ، مرگ و میر ، زیانهای مالی اقتصادی و افت تحصیلی بعلت تعطیلی های مداوم و ... سهیم بدانند .