| کد خبر: 198107 |

همزمان با 15 اکتبر روز جهانی عصای سفید؛

◄ راه‌اندازی اتوبوس ویژه نابینایان

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در راستای سرویس رسانی در تمام مراسم‌های ویژه نابینایان در روز جهانی عصای سفید و اختصاص یک خط اتوبوس ویژه جابه‌جایی نابینایان در مسیر شریعتی به میدان بهمن، به منظور ارائه تسهیلات به شهروندان نابینا در حمل و نقل شهری کرده است.

تین نیوز

15اﮐﺘﺒﺮ (23 مهرماه)، روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. اﯾﻦ روز در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ‌ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ، از ﺳﺎل 1964 ﮐﻪ اﯾﻦ روز ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﺑﻬﺎﻧﻪ‌ای ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺪاﺷﺖ دﺳﺘﺎوردﻫﺎی اﻓﺮاد ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ‌آﯾﺪ.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یکی از مشکلاتی که شهروندان نابینا در استفاده از آن همواره با مشکل مواجه بوده و هستند، وسایل حمل و نقل عمومی است زیرا اطلاع از رسیدن به مقصد یکی از چالش‌هایی است که برای این عزیزان تاکنون حل نشده است. اما اخیراً شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اقدام به راه‌اندازی اتوبوس ویژه برای نابینایان کرده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در راستای سرویس رسانی در تمام مراسم‌های ویژه نابینایان در روز جهانی عصای سفید و اختصاص یک خط اتوبوس ویژه جابه‌جایی نابینایان در مسیر شریعتی به میدان بهمن، به منظور  ارائه تسهیلات به شهروندان نابینا در حمل و نقل شهری کرده است.

اخیراً شرکت واحد اتوبوسرانی در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان تهرانی که طیف وسیعی را شامل می‌شود و به منظور رفاه حال شهروندان نابینا که 23 مهرماه مصادف با روز جهانی عصای سفید نیز هست، امکاناتی را برای استفاده هر چه بهتر این شهروندان در نظر گرفته و برخی را نیز در اختیار ان‌ها قرار داده است.

اتوبوسرانی تهران به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های مدیریت شهری پس رایزنی با کارشناسان نرم افزارهای مرتبط با افراد نابینا و کم بینا، نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استانداردها و رهنمون‌های بین‌المللی برای این گروه از شهروندان متناسب‌سازی کرد که این تغییرات شامل اعمال صحیح برچسب‌های قابل تشخیص صورتی برای افراد نابینا و کم بینا و هم چنین تغییر در رابط کاربری نرم‌افزار با هدف انتقال درست اطلاعات نرم‌افزار به این افراد است که با فعال سازی بخش مربوطه در گوشی‌های هوشمند اندروید، تمامی بخش‌های نرم افزار با لمس انگشت به صورت خودکاربرای این شهروندان خوانده خواهد شد.

از جمله اقدامات صورت گرفته به مناسبت روز جهانی عصای سفید از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی، نصب راهنمای بریل بر روی دستگاه کارتخوان در خط خطوط تندرو، اعلام هوشمند نام ایستگاه در داخل 1200 دستگاه اتوبوس جهت استفاده نابینایان و راه‌اندازی قابلیت تاک بک (اعلام صوتی) در نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران است.

اقدامات انجام شده شرکت واحد جهت روز جهانی نابینایان در روز عصای سفید وبهره‌مندی نابینایان از خدمات حمل ونقل عمومی با ایجاد مسیر ویژه نابینایان در 126 ایستگاه خطوط تندرو و نصب تابلوی راهنمای مسیر مخصوص نابینایان (بریل)در خطوط تندرو، نیز در تکمیل خدمات رسانی صورت گرفته است.

این تغییرات شامل اعمال صحیح برچسب‌های قابل تشخیص صورتی برای افراد نابینا و کم بینا و هم‌چنین تغییر در رابط کاربری نرم افزار با هدف انتقال درست اطلاعات نرم افزار به این افراد است که با فعال‌سازی بخش مربوطه در گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تمام بخش های نرم افزار با لمس انگشت به صورت خودکار برای  نابینایان  خوانده می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.