| کد خبر: 188386 |

ناوگان اتوبوسی بجنورد 2 سال پیرتر از استاندارد

شهردار بجنورد گفت: استاندارد عمر ناوگان اتوبوس شهری حداکثر 10 سال اعلام شده اما اتوبوس های مرکز استان خراسان شمالی به طور میانگین بیش از 12 سال دارند.

تین نیوز

شهردار بجنورد گفت: استاندارد عمر ناوگان اتوبوس شهری حداکثر 10 سال اعلام شده اما اتوبوس های مرکز استان خراسان شمالی به طور میانگین بیش از 12 سال دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، روح الله براتیان اظهار داشت: وضعیت کنونی اتوبوس های شهری بجنورد بسیار اسفبار و نیازمند نوسازی است.

وی نیاز کنونی ناوگان اتوبوسرانی این شهر برای نوسازی را، با توجه به افزایش قیمت ها، دست کم 800 میلیارد ریال اعلام کرد.

براتیان افزود: سال گذشته قیمت هر دستگاه اتوبوس شهری پنج میلیارد ریال بود که در سال جاری به 18 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی یادآور شد: برای جبران کمبود این ناوگان برنامه ریزی شده تا یکهزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بگیریم تا بخشی از این اعتبار برای خرید اتوبوس اختصاص یابد.

وی افزود: بر این اساس قرار است نیمی از اعتبار یادشده توسط سازمان شهرداری های کشور و نیمی توسط شهرداری بجنورد تامین شود.

شهردار بجنورد گفت: از 8 سال پیش دولت یارانه ای برای حمل و نقل عمومی شهرهای کوچک نمی دهد و این در حالی است که هزاران میلیارد ریال برای ایجاد مترو در شهرهای بزرگ هزینه می شود.

براتیان با گلایه از این وضعیت، اظهار داشت: به منظور اجرای مساوات باید در شهرهای کوچک نیز این اعتبارات برای توسعه حمل و نقل عمومی اتوبوسی اختصاص یابد.

شهردار در خصوص افزایش اخیر نرخ کرایه اتوبوس درون شهری بجنورد نیز گفت: این امری طبیعی است زیرا شهرداری درآمد دیگری در این حوزه ندارد و باید هزینه های این بخش را از بهره برداران دریافت کند.

براتیان افزود: البته هزینه حمل و نقل عمومی در مسیر دانشگاه ها تا ابتدای مهر امسال به میزان سابق است ولی در درون شهر نرخ کرایه از 4400 به 6 هزار ریال افزایش یافته است.

روزانه 35 تا 40 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی بجنورد جابه جا می شوند.

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی 220 هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.