| کد خبر: 185475 |

کاهش زمان تردد اتوبوس‌های شهری زنجان با اصلاح خطوط

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به اینکه اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی از اواخر فروردین در زنجان اجرایی شود، گفت: اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان سفر شهروندان از 45 دقیقه به 7 دقیقه می‌شود.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به اینکه اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی از اواخر فروردین در زنجان اجرایی شود، گفت: اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان سفر شهروندان از 45 دقیقه به 7 دقیقه می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، معضل ترافیک یکی از بزرگترین معضلات امروزی جوامع توسعه یافته و صنعتی است، اما در این بین شهرهای سنتی و کوچک با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهرنشین و رویکرد آنها برای استفاده از خودروهای شخصی موجب بروز معضلات  بیشتر از پیش می‌شود.

رشد نامتوازن شهری و عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی و فرسودگی خودروهای و از همه مهمتر نبود شرایط مناسب و اتلاف وقت شهروندان در ترافیک سرسام آور شهری شهروند ان را مجبور به استفاده از خودروهای شخصی می کند.

کاظم افشارچی، با بیان اینکه با توجه به حساسیت  اجرایی شدن طرح ایجاد خط ویژه و اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی در شورای ترافیک استان، شهرستان و شورای تأمین ، ادامه داد: شهرداری با اجرای این طرح به دنبال افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی با ارائه خدمات بهتر به مردم با استفاده از کارت شهروندی است.

افشارچی، با اشاره به ساماندهی و تغییرات و خطوط اتوبوسرانی برون شهری در زنجان، گفت: دراین راستا شهر زنجان صاحب دو پایانه اتوبوسرانی درون شهری می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان ، با بیان اینکه میدان ارتش یکی از مقاصد پایانه اتوبسرانی برون شهری زنجان، است ادامه داد: میدان آزادی زنجان مقصد دوم پایانه اتوبسرانی درون شهر خواهد بود.

وی، با اشاره به استقرار اتوبوسهای  5شهرک شرقی زنجان در میدان آزادی زنجان ، گفت: با پیاده شدن مسافران دراین پایانه اتوبوسهای دیگر مسافرین درون شهری زنجان را به مقصد بعدی می رسانند.

به گفته  این مسئول در مجموعه مدیریت شهری زنجان، خیایان امام زنجان به مسیر ویژه تبدیل می شود حد فاصل میدان آزادی تا میدان انقلاب صرفا مسیر تردد اتوبوسهای درون شهر خواهد بود و مسیر بالعکس مسیر تاکسی خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر زنجان نیز دراین زمینه با اشاره به تعریف و توسعه حمل و نقل عمومی بعنوان الویت های مدیریت شهری ، گفت: برای الگوی جدید خط برون شهری سرعت اتوبوسها نیز افزایش می یابد .

حمیدرضا حمیدی، در تشریح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی زنجان ، خاطر نشان شد: بحث اصلاح خطوط از شورای شهر چهارم آغاز شده بود، اما در شورای پنجم این طرح بسط شده و طرح جامع و مدونی در این باره تهیه شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان،  با اشاره به اخذ مصوبات لازم و قانونی برای اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی شهر زنجان گفت: آنچه مسلم است، بافت مرکزی شهر دیگر کشش افزایش تعداد اتوبوس‌ها و ترافیک را ندارد، هرچند که این امر راهکارهای مختلفی دارد که یکی از آنها تعریض معابر است موضوعی که در دنیا جواب نداده است.

وی با اشاره به اینکه یک راهکار دیگر نیز این بود که از طریق طرح زوج و فرد اقدام بکنیم که این امر نیز موقتی بوده و شهرداری تهران نیز به این نتیجه رسیده است که طرح را کنار بگذارد، افزود: راهکار دیگر نیز این بود که تقویت حمل و نقل عمومی را داشته باشیم که شهرداری زنجان این راهکار را انتخاب کرده است.

حمیدی همچنین در تشریح طرح تقویت حمل و نقل عمومی بیان کرد: امروز دو نوع سیستم حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس وجود دارد که ما ابتدا تمرکزمان را روی اتوبوس‌ها قرار دادیم و بر اساس آن الگوی تک پایانه‌ای به چند پایانه‌ای تبدیل شد.

وی، با اشاره به اجرای پیاده‌راه و تشدید ترافیک در مرکز شهر گفت: امروز بیشترین فشار ترافیک روی خیابان طالقانی و خیابان هفت تیر است و شرایط در آن طوری است که در صورت بروز مشکل امدادرسانی در آن با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه علت ترافیک هفت تیر و طالقانی تردد 146 اتوبوس در این محور است، گفت: نخستین تاثیر اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل روان شدن ترافیک خیابان هفت تیر است.

وی افزود: در طرح جدید برای خیابان امام خط ویژه در نظر گرفته‌ایم که بر این اساس خط ویژه خیابان سعدی نیز دو متر افزایش یافته است تا حالت رفت و برگشتی در آن فراهم شود.

حمیدی با اشاره به اینکه امروز سیستم حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) شهر زنجان به لحاظ کیفی و نظافت طوری است که اگر کسی مجبور نباشد از آن استفاده نمی‌کند، گفت: مثلا طبق آمار سرعت حرکت اتوبوس‌های شهری در زنجان 18 کیلومتر بر ساعت است در حالی که طبق استانداردها باید 30 کیلومتر بر ساعت باشد، چون امروز مسیری که با خودروی شخصی در عرض 6 دقیقه طی می‌شود با اتوبوس در عرض 45 دقیقه طی می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با طراحی خط ویژه و طرح جدید سرعت اتوبوس به 30 کیلومتر رسیده و مدت زمان انتظار برای اتوبوس نیز به هفت دقیقه کاهش پیدا می‌کند، گفت: تحقق این امر مستلزم اجرای خط ویژه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Ali 0 0

    یک مشت بی سواد جمع شدن طرح دادن.تو تهران با اون وسعت سوار یه اتوبوس میشی و مستقیم تو مقصد پیاده میشی.متاسفم برای مردممون که فقط باید آزمایش پس بدن

  • hamid 0 0

    برای کاهش ترافیک درون شهری در اکثر نقاط نگاه ویژه ای به اتوبوس رانی میشه ولی متاسفانه مسئولین زنجانی مشخصا نه تنها طرحی که برا کاهش ترافیک و الودگی زیست محیطی ارائه دادن نه تنها غیر کارشناسی هست طی این چند سال مشخصه که حتی چند روزی رو هم برای تست کردن کارایی طرح اجرا شده سوار اتوبوس ها نشدند.زمان رسیدن اتوبوس ها در این طرح بدلیل کم بودن تعداد اتوبوسها بشدت دیربه دیر (گاها تا نیم ساعت و حتی بیشتر !)،سرعت اتوبوس ها بشدت پایین و مسیر ها برای افراد مسن گیج کننده شده.نتیجه این طرح کشیدن قریب به اتفاق مسافرین اتوبوس ها به استفاده از خودروهای شخصی و تاکسی هاست ولاغیر.