| کد خبر: 178927 |

◄ اولین تراموا در رشت حرکت خواهد کرد

اولین تراموای کشور در رشت راه‌اندازی می‌شود. حسین رجب‌صلاحی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها با اعلام این خبر وضعیت این پروژه شهری را تشریح کرد.

تین نیوز

اولین تراموای کشور در رشت راه‌اندازی می‌شود.

حسین رجب‌صلاحی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها با اعلام این خبر وضعیت این پروژه شهری را تشریح کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رجب‌ صلاحی اظهارکرد: سازمان شهرداری‌ها با حساسیت بیشتری فرآیند انتخاب مشاور و انجام مطالعات این پروژه را درنظر دارد و براساس آن مشاور بهرو پس از انجام مناقصه به‌عنوان مشاور طرح انتخاب شد که درحال اجرای طرح مطالعاتی تراموا است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها بابیان این‌که براساس اطلاعات اولیه اجرای این پروژه حدوداً 250 میلیون یورو هزینه دارد، گفت: طول مسیر مطالعه شده در شهر رشت برای اجرای خطوط مترو 16کیلومتر به‌صورت رفت‌وبرگشت است که درصورت اجرای آن حجم زیادی از ترافیک شهری کاهش می‌یابد.

رجب‌صلاحی در پایان اظهارکرد: براساس قانون حمایت از سامانه حمل‌ونقل ریلی دولت 50 درصد هزینه‌های مترو در شهرها را تقبل و از طرق مختلف به شهرها کمک می‌کند. برهمین‌اساس به شهرداری رشت پیشنهاد داده‌شده که بحث تأمین واگن تراموا را از طریق قانونی و از محل اعتبارات دولتی پیگیری کند تا بتوان نسبت به اجرای عملیات عمرانی و تأمین برخی تجهیزات شهری موردنیاز  این پروژه در اسرع وقت امیدوار بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.