| کد خبر: 168507 |

◄ شهردار تهران : اولویت حمل‌ونقل عمومی تاکید بر زیرساخت‌های ریلی است

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در این مراسم با یادآوری وضع اقتصادی کشور، افزود: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی دقیقی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام براساس اولویت بندی و شاخص‌ها انجام گرفته است و امیداریم در این مسیر بتوانیم پروژه‌های موثری را برای شهر مورد بهره برداری قرار دهیم.

تین نیوز

محمدعلی افشانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از پل تقاطع بلوار ارتش به امام‌علی(ع) و 5 پروژه عمرانی، تصریح کرد: یکی از مشکلات کل کشور و شهرداری‌ها، شروع هم‌زمان پروژه‌ها بدون توجه به منابع مالی و محدودیت‌های کشور است و همین امر باعث می‌شود که سرمایه مردم برای مدت مدیدی خاک بخورد.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در این مراسم با یادآوری وضع اقتصادی کشور، افزود: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی دقیقی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام براساس اولویت‌بندی و شاخص‌ها انجام گرفته است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم پروژه‌های موثری را برای شهر مورد بهره برداری قرار دهیم.

افشانی تصریح کرد: پروژه‌های شهری بر اساس پیشرفت‌ها و منابع مالی به بهره‌برداری خواهند رسید و قاعدتاً پروژه‌هایی که درصد پیشرفت آنها از 70 درصد به بالاست در اولویت بهر‌ه‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به این موضوع که یکی از برنامه‌های مدیریت شهری این است که تمام پروژه‌های شهری که طراحی و اجرا می‌شوند پیوست زیست‌محیطی به همراه داشته باشند، گفت: شهروندان حق دارند از حقوقی که برای آنها در حوزه‌های مختلف وجود دارد استفاده کند و شاهد هستیم که برخی از پروژه‌ها همانند دودکش سر به فلک کشیده و این درحالی است که حقوق شهروندان نادیده گرفته می‌شود.

افشانی با تأکید براین‌که باید به نیازهای امروز جامعه پاسخ شایسته‌ای داده شود، افزود: توسعه شهری باید با رعایت حقوق شهروندی همراه باشد و ما باید حقوق نسل فعلی و آتی را درنظر بگیریم، دقت و سرعت دو مقوله مهمی است که باید در پروژه‌ها مورد توجه قرار بگیرد اما نباید دقت فدای سرعت شود.

به گفته وی،  چنان‌چه در اجرای پروژه‌ها به کیفیت توجه شود این موضوع می‌تواند به صرفه جویی کمک کند و بر همین اساس در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به کیفیت، سرعت و صحت پروژه‌ها خواهد شد.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی و پایش هوشمند پروژه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی یکی از مواردی است که مورد توجه این دوره مدیریت شهری است و تلاش خواهیم کرد در این مسیر اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه «در کنار توسعه حمل‌ونقل عمومی باید توجه ویژه‌ای به مسیرهای دوچرخه سواری و توسعه آن در شهر تهران داشته باشیم»، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت هوای شهر تهران باید توچه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی با تأکید بر حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم و در این زمینه تلاش کنیم خطوط نیمه‌تمام مترو به پایان و در آینده نیز خطوط جدیدی را در دستور کار خود قرار دهیم و لذا  افزایش واگن‌های مترو نیز یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.