قرقیزستان با طرح های ریلی بزرگ به مرکز ارتباطی منطقه تبدیل می شود
قرقیزستان با توسعه کریدورهای ریلی و مدرن سازی زیرساخت های ترانزیتی، چشم انداز روشنی برای ورود به شبکه جهانی حمل ونقل ترسیم کرده است؛ هدفی که دولت آن را محور توسعه ملی تا سال ۲۰۳۰ قرار داده است.
قرقیزستان با توسعه کریدورهای ریلی و مدرن سازی زیرساخت های ترانزیتی، چشم انداز روشنی برای ورود به شبکه جهانی حمل ونقل ترسیم کرده است؛ هدفی که دولت آن را محور توسعه ملی تا سال ۲۰۳۰ قرار داده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در بیشکک، «باکیت توروبایف» معاون نخست وزیر در همایش توسعه ملی ۲۰۳۰ اظهار داشت: تا سال 2030، حجم ترافیک ریلی بار می تواند به 15 میلیون تن و مساحت کل مراکز لجستیک و انبارها می تواند به 1 میلیون متر مربع برسد که ده برابر سطح فعلی است.
توربایف خاطرنشان کرد: ظرفیت ایستگاه های بازرسی کلیدی دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت. افزایش ترافیک باری، سهم بخش حمل و نقل از تولید ناخالص داخلی را سه برابر کرده و به 1.5 میلیارد دلار خواهد رساند. بنابراین، تا سال 2030، قرقیزستان به بخش جدایی ناپذیری از زنجیره تأمین جهانی تبدیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای دستیابی به این اهداف، توسعه کریدورهای مدرن حمل و نقل و لجستیک در اولویت قرار خواهد گرفت.به ویژه، برنامه ریزی برای اجرای چند پروژه بزرگ ریلی مانند چین – قرقیزستان – ازبکستان، بالیکچی – چولپون آتا، کوچکور – کارا–کچه – مکمال در دست انجام است.
وروبایف افزود: ما با اطمینان به سمت آن پیش می رویم که تا سال ۲۰۳۰ به هاب کامل حمل ونقل و لجستیک منطقه تبدیل و شرق و غرب و شمال و جنوب را به هم پیوند دهیم.