| کد خبر ۳۰۳۶۵۸
کپی شد

«میدنایت» بیدار می‌ شود: آغاز عصر تاکسی‌ های پرنده

شرکت آمریکایی «آرچر اوییشن» با ارزش ۵.۵ میلیارد دلار، در حال توسعه ناوگان هواپیماهای برقی عمودپرواز «میدنایت» است.

«میدنایت» بیدار می‌ شود: آغاز عصر تاکسی‌ های پرنده
تین نیوز |

شرکت آمریکایی «آرچر اوییشن» با ارزش ۵.۵ میلیارد دلار، در حال توسعه ناوگان هواپیماهای برقی عمودپرواز «میدنایت» است و به‌عنوان ارائه‌دهنده انحصاری تاکسی‌های هوایی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، گام‌های بلندی به‌سوی تجاری‌سازی حمل‌ونقل هوایی شهری برمی‌دارد؛ بازاری نوظهور که می‌تواند انقلاب بعدی در جابه‌جایی شهری باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شرکت «آرچر اوییشن» (ACHR) با ارزش ۵.۵ میلیارد دلار، در حال توسعه هواپیماهای برقی عمودپرواز (eVTOL) است که اساسا تاکسی های هوایی برای سفرهای کوتاه شهری و منطقه ای هستند.

رای اینکه این شرکت هوافضای ناشناخته به تسلای آسمان ها تبدیل شود، باید کاری بیش از صرفا عملی کردن تاکسی های هوایی انجام دهد.

صنعت هواپیماهای برقی عمودپرواز، زمانی آینده نگرانه تلقی می شد، اما به سرعت به یک واقعیت تبدیل می شود. محصول شاخص «آرچر اوییشن»، هواپیمای «میدنایت» است. این شرکت در حال حاضر، ۶ فروند «میدنایت» دیگر در حال تولید دارد که سه فروند آن در مرحله مونتاژ نهایی است و ناوگان این شرکت را به هشت فروند هواپیما می رساند.

بیشتر بخوانید:

ورود هواپیمای بوئینگ باری تنها چند روز پس از ورود بوئینگ های مسافربری/ صنعت هوانوردی توسعه می یابد؟

«آرچر اوییشن» به سرعت به تجاری سازی هواپیمای «میدنایت» خود نزدیک می شود. «آرچر اوییشن» در نیمه دوم سال میلادی جاری، قصد دارد آزمایش های خلبانی و پرواز را تسریع کند، پارامترهای عملکرد را گسترش دهد و عملیات کامل هواپیماهای برقی عمودپرواز را آغاز کند. از آنجا که این شرکت، هنوز هیچ درآمدی ندارد، در سه ماهه دوم، زیان خالص ۱۱۹ میلیون دلاری و زیان خالص تعدیل شده ۱۱۴ میلیون دلاری را گزارش کرده است.

شاید قابل توجه ترین دستاورد «آرچر اوییشن»، تصمیم دولت آمریکا برای نمایش تاکسی های هوایی در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس باشد. این شرکت، ارائه دهنده رسمی و انحصاری تاکسی های هوایی برای این رویداد است.

«آرچر اوییشن» برای شروع درآمدزایی از «میدنایت» منتظر تایید سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) نماند. هواپیمای «میدنایت» در امارات عربی متحده، تحویل داده شده و منتظر مجوز پرواز تجاری است. این امر به شرکت کمک می کند تا درآمد کسب کند. تحلیلگران انتظار دارند «آرچر اوییشن» درآمد ۱.۴۲ میلیون دلاری را در سال ۲۰۲۵ گزارش کند که تا سال ۲۰۲۶، به ۱۰۳.۴ میلیون دلار افزایش می یابد.

توسعه زیرساخت ها، اعتماد عمومی، ادغام ترافیک هوایی و صدور گواهینامه ایمنی، چالش هایی هستند که «تسلا» هرگز در صنعت خودرو با آنها مواجه نشده است. اگر «آرچر اوییشن» بتواند بر این چالش ها غلبه کند، صنعتی با رقبای مستقیم احتمالی کمتر از بازار شلوغ خودروهای برقی که «تسلا» در حال حاضر با آن روبرو است، ایجاد خواهد کرد.

اگر «آرچر اوییشن» به وعده هایش، مانند راه اندازی عملیات تاکسی هوایی در مقیاس المپیک و ورود به بازارهای دفاعی عمل کند، پتانسیل تعریف اولین نسل از حمل و نقل هوایی شهری کاربردی و سودآور را دارد. اگر این شرکت موفق شود، دیگر خودروهای پرنده، به عنوان یک داستان علمی تخیلی در نظر گرفته نخواهند شد.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، سرمایه گذاران اولیه ای که به پتانسیل شرکت اعتقاد دارند و مایل به پذیرش ریسک کوتاه مدت هستند، ممکن است پس از رسیدن به پتانسیل کامل، سود قابل توجهی کسب کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.