بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

راه اندازی مرکز نوآوری ریلی در آلمان

دویچه بان به عنوان بخشی از استراتژی شرکتی خود "راه آهن قدرتمند" یک مرکز نوآوری در توبینگن آلمان را راه اندازی کرده است.

راه اندازی مرکز نوآوری ریلی در آلمان
تین نیوز

دویچه بان به عنوان بخشی از استراتژی شرکتی خود "راه آهن قدرتمند" یک مرکز نوآوری در توبینگن آلمان را راه اندازی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، ابتکار راه اندازی مرکز نوآوری ریلی در آلمان، که توسط شرکت تابعه DB Energie هدایت می شود، بر آزمایش فناوری های جدید برای تأمین انرژی ریلی پایدار تمرکز دارد. یکی از ابعاد کلیدی این پروژه، توسعه یک رابط فنی با خطوط هوایی است که ادغام مستقیم انرژی های تجدیدپذیر در شبکه برق ریلی را تسهیل می کند. هدف این است که راه حل های انرژی کارآمد را برای نیازهای آینده برق ریلی، با در نظر گرفتن ادغام فزاینده منابع انرژی تجدیدپذیر، پیدا شود.

تأسیسات در توبینگن شامل 6 قسمت است که نقش مرکزی آن را دستگاهی به نام «Sector Coupler» ایفا می کند. این دستگاه به عنوان رابط به خطوط هوایی عمل می کند و آنها را به یک واحد تولید هیدروژن و یک سیستم ذخیره باتری متصل می کند. Sector Coupler برای پروژه ای که شامل تولید هیدروژن سبز برای تأمین انرژی قطارهای هیدروژنی است در توبینگن عملیاتی شده است.

کربن خنثی تا سال ۲۰۴۰

دویچه بان متعهد به بی طرفی کربن تا سال 2040 است. در حال حاضر، 68 درصد از نیروی ریلی آن از انرژی های تجدیدپذیر تأمین می شود .تا سال 2038، DB با هدف موقت 80 درصدی تا سال 2030، قصد دارد کل نیروی ریلی خود از منابع تجدیدپذیر باشد. از سال 2018، مسافران در سفرهای طولانی مدت در آلمان با قطارهایی با انرژی کاملاً سبز حرکت می کنند.

دکتر آندریاس هافکنشت، مدیر فنی DB Energie GmbH، اظهار داشت: «DB Energie فعالانه در حال انتقال انرژی صنعت ریلی است. ما از طریق مرکز نوآوری در توبینگن در حال آزمایش فناوری های نوآورانه هستیم تا بینشی در مورد اینکه چگونه می توانیم به طور انعطاف پذیر به سناریوهایی مانند دوره های تولید کم انرژی تجدیدپذیر واکنش نشان دهیم، دست یابیم.

DB Energie به عنوان اپراتور شبکه، شبکه برق ریلی 8 هزار کیلومتری را مدیریت می کند و روزانه حدود 20 هزار قطار برق تأمین می کند. با گسترش انرژی های تجدیدپذیر، شبکه برق ریلی با تعداد زیادی از نقاط ورودی کوچکتر که مقادیر نوسانی انرژی سبز را تأمین می کنند، متحول خواهد شد.

در مقایسه با ایستگاه های مبدل بزرگ، Sector Couplers می تواند به طور مستقیم انرژی سبز تولید شده محلی را به خطوط هوایی تزریق کند، ظرفیت شبکه را بهینه کرده و نیاز به انتقال از راه دور را از بین می برد. علاوه بر این، Sector Couplerها می توانند به عنوان رابط بین خطوط هوایی و فناوری های ذخیره سازی عمل کنند و پاسخ های انعطاف پذیر به نوسانات شبکه را ممکن می سازند. در توبینگن، DB Energie در حال استفاده از یک سیستم ذخیره باتری ابتکاری Second Life است که توسط Encore | DB، یک راه اندازی داخلی DB که شامل باتری های بازسازی شده از وسایل نقلیه الکتریکی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.