| کد خبر: 268981 |

استفاده از یک فناوری جدید در ایستگاه متروی توکیو

یک ایستگاه متروی توکیو در ژاپن فناوری را به کار گرفته است که ارتباط بین کارکنان ایستگاه و بازدیدکنندگان خارجی و همچنین افرادی که مشکل شنوایی دارند را بهبود می بخشد.

تین نیوز

یک ایستگاه متروی توکیو در ژاپن فناوری را به کار گرفته است که ارتباط بین کارکنان ایستگاه و بازدیدکنندگان خارجی و همچنین افرادی که مشکل شنوایی دارند را بهبود می بخشد.

به گزارش ایسنا، این سیستم جدید از تبلت هایی استفاده می کند که کلمات گفتاری یا تایپ شده را ترجمه کرده و متن را فوراً روی نمایشگر شیشه ای نشان می دهد.

استفاده از این سرویس از پنجشنبه در ایستگاه «توچو مائه» در خط «توئه اوئِدو» آغاز شد.

این سیستم ۱۲ زبان از جمله ژاپنی، انگلیسی، چینی، کره ای، فرانسوی و اسپانیایی را پشتیبانی می کند.

در یکی از موارد پس از تجهیز این ایستگاه به این فناوری، وقتی یکی از گردشگران خارجی از یکی از کارکنان ایستگاه برای خرید بلیت کمک خواست، سوال کارمند که پرسیده بود «کجا می روی؟» روی نمایشگر شیشه ای ظاهر شد.

به گزارش ان اچ کی، مقامات کلانشهر توکیو در این فکر هستند که قبل از مسابقات جهانی دوومیدانی و المپیک ناشنوایان این سیستم را در ایستگاه های دیگر نصب کنند. این رویداد برای سال ۲۰۲۵ در توکیو برنامه ریزی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.