| کد خبر: 262567 |

◄ کدام کشور هاب هوانوردی آسیای میانه می شود؟

قزاقستان به عنوان کشوری محصور در خشکی و با جمعیت 19 میلیونی درصدد توسعه صنعت هوانوردی است.

تین نیوز

قزاقستان به عنوان کشوری محصور در خشکی و با جمعیت 19 میلیونی درصدد توسعه صنعت هوانوردی است و  در آینده ای نزدیک تبدیل به هاب هوانوردی آسیای میانه خواهد شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از astanatimes، خطوط هوایی قزاقستان در هشت ماه اول سال 2023، 8.7 میلیون مسافر را جابجا کرده اند که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش 26 درصدی را نشان می دهد. تعداد پروازهای هفتگی 600 پرواز ثبت شده و به 32 کشور و 115 مقصد بین المللی پرواز برقرار شده است. 

معاون کمیته ریاست سازمان هوانوردی قزاقستان ضمن اعلام این خبر گفت: این کمیته قصد دارد ناوگان هوایی را از 96 هواپیمایی که پروازهای منظم و تجاری انجام می دهند تا سال 2025 به 131 فروند گسترش دهد. سال گذشته 14 فروند هواپیما به ناوگان هوایی قزاقستان اضافه شد. از میان 13 هواپیمای سفارش داده شده در سال جاری 6 فروند تحویل داده شده و در حال حاضر خدمت رسانی می کنند و انتظار می رود که بقیه پرنده ها نیز تا پایان سال به خدمت گرفته شوند. به طور کلی، ما قصد داریم تا سال 2025، تعداد 26 فروند هواپیمای دیگر خریداری کنیم.

قزاقستان فرودگاه های خود را به ویژه در شهرهای بزرگ که در حال تبدیل شدن به مراکز حمل و نقل هوایی هستند، مدرن می کند. در این راستا پیش بینی می شود فرودگاه آلماتی یک ترمینال مسافری جدید را  در سال 2024 افتتاح کند، در حالیکه ظرفیت سالانه فرودگاه آستانه نیز در آینده ای نزدیک با افزایش دو برابری تا ده میلیون نفر افزایش خواهد یافت. 

 پیش بینی می شود در شهر آلماتی یک ترمینال مسافری جدید در سال 2024 راه اندازی شود، در حالی که آستانه فرودگاه خود را برای دو برابر کردن ظرفیت مسافر سالانه تا ده میلیون نفر در آینده نزدیک پیش بینی می کند.  قزاقستان کشوری بزرگ در منطقه آسیای مرکزی است که از غرب به دریای خزر راه دارد. این کشور جزو کشورهای در حال توسعه محسوب می شود که علاوه بر صنایع معدنی و انرژی، پایگاه بزرگ فضایی بایکونور نیز در آنجا قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.