| کد خبر: 259899 |

عمان به دنبال اتصال شبکه ریلی خود به راه آهن خلیج فارس

عمان برای اتصال شبکه ریلی خود به راه آهن موسوم به خلیج فارس است.

تین نیوز

شرکت  Omani & Etihad rail company (OERC) که وظیفه احداث راه آهن بین دو کشور عمان و امارات متحده عربی را بر عهده دارد، به تازگی قراردادی برای حمل 4 میلیون تن بار با شرکت  Jindal Shadeed iron & steel  به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در کشور عمان، امضا کرده است. این در حالی است که هنوز مسیر ریلی مورد نظر به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش تین نیوز، هدف اصلی امارات و عمان از تاسیس شرکت OERC، ساخت خط آهن در عمان و اتصال بندر صحار به مسقط و ابوظبی می باشد. در گام اول برنامه ریزی برای احداث 207 کیلومتر از این مسیر آغاز شده است که با بهره برداری از آن صحار به مرز امارات متصل خواهد شد. ارزش کل پروژه 3 میلیارد دلار تخمین زده می شود و پس از بهره برداری از آن، قطار های باری قادر خواهند بود با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت روی این مسیر حرکت کنند.

این اقدامات نشان دهنده اراده عمان برای اتصال شبکه ریلی خود به راه آهن موسوم به خلیج فارس است که تمامی اعضای شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر و عمان را به یک شبکه ریلی یکپارچه متصل می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اندیشکده حمل و نقل ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.