| کد خبر: 255845 |

یکپارچه سازی پارکینگ و سیستم شارژ خودروهای الکتریکی در سنگاپور

گروهی از خلاقان اهل سنگاپور در حال توسعه رویکرد جدیدی در دانشگاه صنعتی نانیانگ هستند که به کاربران خودورهای الکتریکی امکان پارک و شارژ بهتر وسایل نقلیه خود را خواهد داد.

تین نیوز

گروهی از خلاقان اهل سنگاپور در حال توسعه رویکرد جدیدی در دانشگاه صنعتی نانیانگ هستند که به کاربران خودورهای الکتریکی امکان پارک و شارژ بهتر وسایل نقلیه خود را خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اولین سیستم یکپارچه سازی پارک و شارژ خودروهای الکتریکی به زودی در محوطه اصلی دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور توسعه داده خواهد شد و قابلیت بهره گیری از تمام خدمات آن برای کاربران، تنها از طریق یک نرم افزار که به طور رایگان قابل دانلود روی گوشی های تلفن همراه هوشمند است، فراهم خواهد آمد. دولت سنگاپور هدف از پیاده سازی این پروژه را تحقق اهداف صفر انتشار کربن معرفی کرده و مدعی شده است که اجرای موفق این رویکرد در دانشگاه نانیانگ، به ترویج آن در سراسر کشور منجر خواهد شد.

تحقق هدف صفر کربن

محققان دانشگاه صنعتی نانیانگ متعهد شده اند که از تمام دانش خود برای به صفر رساندن انتشار کربن و توسعه پایدار در سراسر کشور بهره بگیرند، به ویژه برای کاهش ۵۰ درصدی تولید گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۵، به عنوان یکی از مهم ترین اهداف دولت، استراتژی هایی کارآمد را ارائه دهند. این افراد امیدوار هستند که توسعه زیرساخت های تلفیقی شارژ و پارک خودروهای شخصی بتواند در تشویق شهروندان به جایگزین کردن وسایل نقلیه موتوری خود با خودروهای الکتریکی نقش مهمی ایفا کند و از این طریق، به تحقق اهداف ذکر شده بپردازد.

کاربران زیرساخت جدید برای پارک و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در دانشگاه نانیانگ می توانند علاوه بر این دو اقدام (شارژ و پارک خودروها) بر وضعیت شارژ خودروهای خود نظارت کنند، ضمن این که قابلیت پرداخت هزینه برای آن ها از طریق یک نرم افزار هوشمند که روی گوشی های تلفن همراه نصب می شود، فراهم خواهد آمد. در واقع سسیتم های جدید، زمان تلف شده برای بهره گیری جداگانه از پارکینگ و ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی را از میان برداشته است که به دنبال آن، امکان افزایش گرایش مردم به بهره گیری از خودروهای الکتریکی وجود خواهد داشت.

جالب است بدانید که ایستگاه های شارژ جدید قابلیت شارژ خودکار را به محض اتصال کابل به مخزن باطری، برای کاربران فراهم می آورد که همین امر، تکمیل ظرفیت باطری را بدون نیاز به نظارت کاربران به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، سیستم هوشمند به کار برده شده در محل، به شناسایی رانندگان خودروهایی می پردازد که همچنان پس از پایان شارژ وسایل نقلیه خود در محل پارک و فضا را برای حضور خودروهای الکتریکی دیگر محدود کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.