| کد خبر: 250651 |

ایرلاین ملی چین از هواپیمای ملی چین استفاده نمی کند

◄ تسلط ایرباس و بوئینگ بر هوانوردی چین

طبق جدیدترین آمار، هواپیمای چینی کوماک، توانمندی رقابت با هواپیماهای شرکت بوئینگ و ایرباس را ندارد

تین نیوز

طبق جدیدترین آمار، هواپیمای چینی کوماک، توانمندی رقابت با هواپیماهای شرکت بوئینگ و ایرباس را ندارد.

به گزارش تین نیوز، 9 دسامبر 2022، زمانی که شرکت هواپیما سازی کوماک چین (COMAC)، اولین هواپیمای مسافربری با نام "COMAC C919" را به شرکت هواپیمایی "China Eastern Airlines" تحویل داد، یک روز تاریخی برای هوانوردی چین به حساب می آمد.

هواپیمای کوماک C919، گام اول هوانوردی چین برای از بین بردن دو قطبی ایرباس و بوئینگ در بازار رقابت هواپیماهای برد کوتاه بوده است. همچنین جت دیگر چینی با نام ARJ21 که اخیرا به اولین شرکت هواپیمایی خارجی در اندونزی تحویل داده شد، در مقایسه با جت کوماک C919 سفارش چندانی دریافت نکرده است.

با این حال، هواپیمای کوماک C919 نیز نتوانسته است سطح توجهی مشابه جت ایرباس A320 و بوئینگ‌ ۷۳۷ را به خود جلب کند. با علم به اینکه شرکت های تجاری در چین تا چه حد تحت کنترل دولت هستند، این که شرکت های هواپیمایی دولتی چین هزاران فروند کوماک C919 را سفارش نداده اند، کمی مشکوک است. این یعنی، ایرلاین ملی چین از هواپیمای ملی چین استفاده نمی کند.

طبق آخرین آمار کمپانی ایرباس، تا 30 نوامبر 2022، خطوط هوایی چینی 1638 فروند از خانواده ایرباس A320 را سفارش داده اند که شامل مدل فعلی و مدل نئو می شود. همچنین، اطلاعات منتشر شده بوئینگ نشان می دهد که در همان تاریخ، شرکت های هواپیمایی کشور چین، 1348 فروند از انواع مختلف بوئینگ 737 شامل بوئینگ 200-737 تا آخرین نسخه و همچنین بوئینگ MAX 737 را سفارش داده اند.

جای تعجب نیست که هر دو شرکت ایرباس و بوئینگ توانسته اند در بازار هوایی چین حضور داشته باشند. این دو غول صنعت هوانوردی مدت هاست به دنبال تبدیل شدن به تولید کننده مورد علاقه دولت چین بوده و کسب و کار خود را در کشوری که تقاضا برای سفرهای هوایی از جمله در داخل آن کشور شکوفا شده است، تضمین می کنند.

* ترجمه شده در گروه هوایی تین نیوز 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.