| کد خبر: 249280 |

◄ کدام کشور پاک ترین فرودگاه های دنیا را دارد؟

فرودگاه های اروپایی متعهد شده اند تا سال 2050، تمامی فرودگاه های این قاره را کربن زدایی کنند. 

تین نیوز

فرودگاه های اروپایی متعهد شده اند تا سال 2050، تمامی فرودگاه های این قاره را کربن زدایی کنند. 

به گزارش تین نیوز، 425 فرودگاه در جهان بر روی پروژه های کربن زدایی کار می کنند که 15 درصد آنها (63 فرودگاه) در کشور فرانسه قرار دارند و این مهم فرودگاه های فرانسه را به متعهد ترین کشور جهان در بحث اقدامات محیط زیستی تبدیل کرده است.

دفتر اروپای شورای بین المللی فرودگاه ها (ACI) در خلال چهارمین کنگره سالانه فرودگاه‌های فرانسه، از اقدامات فرودگاه های فرانسه در جهت کربن زدایی از فرودگاه ها تجلیل کرد که نشان دهنده اقدامات اقلیمی پیشروی فرانسه در زمینه است.

همکاری آلمان و نیوزلند برای کربن زدایی از فرودگاه ها

به گزارش دفتر اروپای شورای بین المللی فرودگاه ها، از میان 219 فرودگاه اروپایی دوستدار محیط زیست، کشور فرانسه 63 فرودگاه (30 درصد) را به خود اختصاص داده است. این رقم در ابعاد جهانی حدود 15 درصد است.

الیور یانکوویچ (مدیر ACI در اروپا)، در ارتباط با این موضوع تعهد محیط زیستی فرانسه را «بسیار بزرگ» خواند و به 63 فرودگاه این کشور به دلیل تلاش آنها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تبریک گفت.

در حال حاضر فرودگاه های پاریس (شارل دو گل و اورلی) که طرح تحول و نوسازی آنها توسط گروه ADP در حال اجراست و همچنین فرودگاه های نیس و کن که توسط شرکت Aéroports de la Côte d'Azur اداره می شود بالاترین سطوح اعتباری را به دست آورده اند. 

آمار باور نکردنی از آلوده ترین شهرهای جهان در سال 2022

علاوه بر این، شرکت VINCI Airports (وینسی) که در عرصه جهانی به عنوان اپراتور فرودگاهی توانمند مشهور است گواهی کربن زدایی فرودگاهی را برای هر فرودگاهی که در شبکه خود (به عنوان استراتژی زیست محیطی) اداره می کند دریافت کرده است.

لازم به ذکر است شرکت ADP فرانسه در دهه هشتاد طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی تهران را تهیه کرده بود که این طرح در دهه نود توسط شرکت ناکو هلند بازنگری اساسی شد.

همچنین طرح توسعه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز در سال 1395 به شرکت وینسی واگذار شد که بعد از خروج آمریکا از برجام در نهایت این قرارداد نیز لغو شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.