| کد خبر ۳۰۹۸۷۰
کپی شد

مونتاژ مهم‌ترین قطعه از دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ مترو تهران

مجری خط ده متروی تهران توضیحاتی درباره اقدامات انجام گرفته در مورد این خط ارائه داد و گفت: ساخت ایستگاه ها با اولویت بخش غربی انجام می شود.

مونتاژ مهم‌ترین قطعه از دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ مترو تهران
تین نیوز |

مجری خط ده متروی تهران توضیحاتی درباره اقدامات انجام گرفته در مورد این خط ارائه داد و گفت: ساخت ایستگاه ها با اولویت بخش غربی انجام می شود.

 

به گزارش   تین نیوز به نقل از مهر، صبح امروز یکشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۴ مونتاژ یکی از مهمترین قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه در شفت کارگاه جنت آباد که مربوط به خط ۱۰ متروی تهران است، انجام شد.

فرهاد زمانی، مجری خط ۱۰ مترو گفت: امروز شاهد مونتاژ یکی از قطعات مهم دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ مترو بودیم. این قطعه که امروز نصب شد، از اصلی ترین قطعات دستگاه حفار مکانیزه (تی. بی. ام) است که وظیفه حفاری تونل خط ۱۰ را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه احتمالاً عملیات تکمیل دستگاه حفار مکانیزه تا یک ماه آینده و در دی ماه به پایان می رسد، گفت: بعد از اتمام مونتاژ قطعات باقی مانده، شاهد شروع عملیات حفاری از دی ماه در کارگاه جنت آباد خواهیم بود.

زمانی ادامه داد: طول مسیر حفاری این دستگاه حدود ۱۰ کیلومتر پیش بینی شده است که از کارگاه جنت آباد شروع خواهد شد و تا نمایشگاه بین المللی ادامه دارد. برنامه زمان بندی برای فعالیت حفاری این بخش حدود ۴ سال است و در اواخر سال ۱۴۰۸ این دستگاه از ایستگاه نمایشگاه بین المللی خارج خواهد شد.

ساخت ایستگاه ها در خط ۱۰ مترو با اولویت بخش غربی پروژه

مجری خط دهم متروی تهران عنوان کرد: به موازات حفاری تونل در این قطعه، بحث شروع ساخت ایستگاه ها را نیز پیش خواهیم برد. اولویت عملیات اجرایی احداث ایستگاه ها معطوف به مسیر بخش غربی پروژه است که از وردآورد تا میدان کتاب را شامل می شود. در واقع برنامه ریزی ها به شکلی است تا سال ۱۴۰۹ بخش عمده ای از قطعه غربی خط ۱۰ به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه هدف متولیان امر این است که طی ۵ سال آینده حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر خط ۱۰ با تعداد ایستگاه های معقول به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: خط ۱۰ مترو از ایستگاه ملکی در غربی ترین بخش خود شروع خواهد شد و تا فلکه سوم تهرانپارس امتداد می یابد. این خط شامل ۴۷ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه است. بخش غربی این خط از ایستگاه ملکی تا نمایشگاه بین المللی ۲۹ و نیم کیلومتر و بخش شرقی از ایستگاه نمایشگاه بین المللی تا فلکه سوم تهرانپارس شامل ۱۸ کیلومتر است.

زمانی ادامه داد: در خط ۱۰ هم اکنون یک دستگاه حفار مکانیزه در حال فعالیت است که حدود ۱۷۰۰ متر پیشروی (شامل حفاری و ساخت تونل) داشته است. درواقع دستگاهی که در کارگاه جنت آباد مونتاژ می شود، دومین دستگاه حفار خط ۱۰ محسوب شده و برنامه داریم زمانی این دستگاه به پایداری مناسب رسید، دستگاه های بعدی را وارد خط کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.