| کد خبر: 2853 |

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران خبر داد:

افزایش مجدد کرایه تاکسی‌ها در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی

تین نیوز | یک عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی‌ها را منوط به رشد بی‌رویه قیمت حامل‌های انرژی در سال 93 می‌داند و معتقد است در صورتی که قیمت حامل‌های انرژی بالاتر از حد متعادل رشد نکند شورای شهر تهران قیمت تاکسی‌ها را مجددا افزایش نخواهد داد.
 
ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها به تایید فرمانداری رسیده است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر در سال 93 نرخ کرایه تاکسی‌ها 25 درصد، اتوبوس‌ها 20 درصد و مترو 15 درصد افزایش می‌یابد که این مصوبه به فرمانداری ارسال و فرمانداری نیز در تاریخ 14 اسفندماه سال گذشته نامه را پاسخ داده و این موضوع را تایید کرده است.
 
وی از اجرایی شدن افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: افزایش قیمت تاکسی‌ها بر اساس تورم سالانه و نیز افزایش حقوق‌ها صورت گرفته و در این راستا رانندگان تاکسی نیز حق و حقوقی دارند.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به پیشنهاد شهرداری تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بر اساس این پیشنهاد افزایش 40 تا 45 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها مدنظر قرار گرفته شده بود که چکش کاری‌های لازم در این زمینه انجام گرفت و حتی با اعتراضاتی در این زمینه همراه شد.
 
به گفته قناعتی شورای شهر تهران تلاش کرده به واسطه هزینه‌هایی که در طول سال به رانندگان تحمیل می‌شود در عین توجه به مشکلات رانندگان ، فشار زیادی به شهروندان وارد نشود.
 
وی در پاسخ به امکان افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری بر اساس اعلام افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: سالیان قبل نیز افزایش کرایه‌ها انجام شده و این افزایش در سال جاری نیز با لحاظ افزایش قیمت حامل‌های انرژی انجام شده است.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، افزود: اگر زمانی افزایش حامل‌های انرژی بالاتر از حد متعارف باشد باید بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود اما اگر قیمت حامل‌های انرژی به شکل معمولی افزایش یابد تغییر مجددی در افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌ها نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.