| کد خبر: 232969 |

نانوایی‌ها در صدر شکایات مردمی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران بیشترین شکایات صنفی ثبت شده در سامانه ۱۲۴ در سه ماهه نخست امسال را درحوزه نانوایی، میوه و کالاهای اساسی عنوان کرد.

تین نیوز

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران بیشترین شکایات صنفی ثبت شده در سامانه ۱۲۴ در سه ماهه نخست امسال را درحوزه نانوایی، میوه و کالاهای اساسی عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید محمدی‌پور اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار شکایت صنفی در سامانه ۱۲۴ به صورت تلفنی و حضوری از واحدهای عمده و خرده فروشی ثبت شده است.  

وی از افزایش ۱۶ درصدی ثبت شکایات مردمی درسامانه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در فصل اول امسال، ۷۷۶۳ شکایت تلفنی و ۴۲۸۰ فقره شکایت حضوری انجام شده است.  

همچنین به گفته این مقام مسئول از این تعداد شکایت ثبتی، ۳۲۴۰ فقره متخلف و مابقی غیر متخلف بوده‌اند که پرونده‌ها به مراجع قضائی ارجاع شده است.  

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت درپایان بیشترین شکایات واصله  را درحوزه نانوایی، میوه  و کالاهای اساسی عنوان کرد.  

گزارش میدانی از نانوایی‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر برخی‌ از نانوایی‌ها با آرد یارانه‌ای قیمت‌های خود را بالا برده‌اند. این در حالی است که بر اساس سامانه ۱۲۴ هنوز قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه‌ای ۱۰۰۰ تومان، سنگگ ساده یارانه‌ای ۱۲۰۰ تومان، تافتون ساده یارانه ای ۵۵۰ تومان و لواش ساده یارانه‌ای ۳۰۰ تومان است. قیمت مصوب واحدهای نانوایی آزادپز نیز در سامانه ۱۲۴ به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۸۰۰، ۸۵۰ و ۴۵۰ تومان برای نان‌های بربری، سنگگ، تافتون و لواش ثبت شده است.

این در حالی است که اتاق اصناف اخیرا از دولت تقاضا کرده همان طور که نرخ خدمات دولتی مانند انرژی را برای جلوگیری از بروز خسارت به واحدهای تولید کننده افزایش می دهد، نرخ نان را نیز متناسب با تورم کشور افزایش دهد و تاکید کرده تا زمان تصویب اصلاحیه نرخ هیچ یک از واحدهای نانوایی مجاز به افزایش نرخ به صورت غیرقانونی نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.