| کد خبر: 62562 |

نتایج تست‌های ایمنی برای ۹ مدل جدید خودرو + تصاویر

تین نیوز  |  Euro NCAP مخفف عبارت European New Car Assessment Programme به معنی (برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی) است و این موسسه وظیفه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار می‌گیرند، عهده‌دار است. این موسسه از سال ۱۹۹۷ در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری، زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا، کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر معتبرترین موسسه تست ایمنی خودرو است.

Euro NCAP مخفف عبارت European New Car Assessment Programme به معنی (برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی) است و این موسسه وظیفه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار می‌گیرند، عهده‌دار است. این موسسه از سال ۱۹۹۷ در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری، زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا، کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر معتبرترین موسسه تست ایمنی خودرو است.

 

volvo xc90 euroncap

 
volvo xc90 euroncap

در آخرین تست‌های انجام شده توسط یورو ان‌کاپ ۹ مدل جدید (۲۰۱۵) مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که شامل: ولوو XC90، آئودی Q7، فورد گلکسی، فورد S-Max، فولکس واگن توران، تویوتا آونسیس، رنو کجار (برگرفته از نام سلسله قاجار!)، مزدا C-X3 و میتسوبیشی L200 هستند. بهترین نتایج کسب شده مربوط به دو SUV سایز کامل یعنی ولوو XC90 و آئودی Q7 بود.

volvo xc90 euroncap

 
volvo xc90 euroncap

ولوو XC90 در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۷ درصد، ایمنی سرنشینان کودک ۸۷ درصد، ایمنی عابران پیاده ۷۲ درصد و تجهیزات کمک ایمنی ۱۰۰ درصد موفق عمل کرده است، بنابراین یورو ان‌کاپ تمام ۵ ستاره را تقدیم آن کرد.

audi q7 ratings

 
audi q7 ratings

آئودی Q7 هم در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۴ درصد، ایمنی سرنشینان کودک ۸۸ درصد، ایمنی عابران پیاده ۷۰ درصد و تجهیزات کمک ایمنی ۷۶ درصد موفق عمل کرده است و ۵ ستاره کامل از یورو ان‌کاپ دریافت کرده است.

vw touran ratings

 
vw touran ratings
ford smax ratings

ford smax ratings
ford galaxy ratings

 
ford galaxy ratings

سه مدل آزمایش شده در بخش MPV (وسایل نقلیه چندمنظوره) شامل فولکس واگن توران و مدل‌های گلکسی و S-MAX فورد هستند که هر سه امتیاز ۵ ستاره را دریافت کرده‌اند.

toyota avensis ratings

 
toyota avensis ratings
renault kadjar ratings

renault kadjar ratings

دو مدل دیگری که موفق به کسب رتبه 5 ستاره شدند، تویوتا آونسیس و رنو کجار هستند که در تمام بخش‌ها نتایج خوبی کسب کرده‌اند.
بر اساس گزارش یورو NCAP، حفاظت خوب از سرنشینان هنوز هم بر پایه مقاومت در این نوع آزمون‌ها است، اما از این پس مقبولیت و عملکرد خوب در اجتناب از انحراف و وجود سیستم‌های کمک‌راننده که نهایت راه رسیدن به وسایل نقلیه کاملاً خودکار را فراهم می‌کنند، نقش کلیدی در امتیاز کلی دارند.

mazda cx3 ratings

 
mazda cx3 ratings
mitsubishi l200 ratings

 
mitsubishi l200 ratings

دو مدل نهایی تست شده مزدا CX-3 و میتسوبیشی L200 هستند، که تنها به کسب نمره 4 ستاره اکتفا کردند. به نظر می‌رسد که امروزه کسب امتیاز کامل 5 ستاره بدون وجود سیستم‌های ایمنی خودکار غیرممکن است.

 
volvo-xc90-euroncap-6
volvo-xc90-euroncap-4
volvo xc90 euroncap
audi-q7-euroncap-3
renault kadjar euroncap
renault-kadjar-euroncap-1









 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.