| کد خبر: 52643 |

هواپیمایی عربستان ۱۶۰۰۰۰۰ دلار جریمه شد

تین نیوز | هواپیمایی عربستان سعودی به دلیل نقض مقررات آلایندگی در اتحادیه اروپا از سوی دولت بلژیک یک میلیون و 600 هزار دلار جریمه شد.
 
خطوط هوایی عربستان اولین ایرلاین غیراروپایی است که به دلیل نقض قوانین هوایی اتحادیه اروپا از سوی این اتحادیه جریمه می‌شود.
 
قانون اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه تمام هواپیماهایی که از فرودگاههای این اتحادیه استفاده می‌کنند باید بابت انتشار گاز کربن پول بپردازند، در زمان ارائه در سال 2012 اعتراض بین المللی را به همراه داشت.
 
عربستان یکی از سرسخت ترین مخالفان این قانون بود و اعلام کرد که هواپیمایی دولتی این کشور از این مقررات تبعیت نخواهد کرد. هند و روسیه دیگر منتقدان این قانون هستند.
 
اتحادیه اروپا در مواجهه با تهدیداتی درباره شروع یک جنگ تجاری، قانون خود را تغییر داد و گفت این مقررات صرفا شامل حال پروازهایی می‌شود که در داخل اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و کل پروازهایی را که از بیرون به داخل اتحادیه اروپا و از این اتحادیه به بیرون صورت می‌گیرد، شامل نمی‌شود. اما همچنان پروازهایی را که از سوی هواپیمایی‌های غیراروپایی به این اتحادیه صورت می‌گیرد، شامل می‌شود.
 
در شرایطی که ایرلاین‌های اروپایی عمدتا از این قانون تبعیت کرده اند برخی هواپیمایی های غیراروپایی آن را قبول ندارند و فعالان محیط زیست می‌گویند اتحادیه اروپا در جریمه کردن این شرکتها کند عمل کرده است.
 
این در حالیست که بلژیک خطوط هوایی عربستان را به این خاطر جریمه کرده است.
 
وزیر محیط زیست بلژیک گفت: این شرکت بابت هر مورد نشر کربن که پول پرداخت نکرده باید 100 یورو جریمه بدهد.
 
مقامات شرکت هواپیمایی عربستان سعودی هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است. کمیسیون اروپا نیز در این باره اظهارنظر نکرده است.
 
آلمان اوایل امسال اعلام کرد که 44 شرکت هوایی را به دلیل عدم تبعیت از قانون سال 2012 جریمه کرده که شامل ایربرلین و خطوط هوایی مصر می‌شود.
 
سازمان محیط زیست انگلیس نیز پنج شرکت هوایی از جمله "ایر ایندیا" را به دلیل عدم تبعیت از این قانون جریمه کرده است.
 
انتظار می‌رود عربستان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، در گفتگوهای پاریس در اواخر امسال برای رسیدن به یک پیمان جدید مبارزه با تغییرات جوی در سازمان ملل، با درخواست‌ها برای محدود کردن استفاده از سوختهای فسیلی مخالفت کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.