| کد خبر: 45810 |

انتصاب دکتر دومبیا هنری به ریاست دانشگاه جهانی دریانوردی

تین نیوز | سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و دانشگاه جهانی دریانوردی (WMU) انتصاب رییس جدید دانشگاه را اعلام کردند.
 
دکتر کلوپاترا دومبیا هنری که ملیت دوگانه دامینیکن و سوئیسی دارد درحال حاضر ریاست اداره استانداردهای بین‌المللی کار را در سازمان بین‌المللی کار (ILO) برعهده دارد. قرار است وی در ماه ژوئیه در دفتر خود در مالمو سوئد به عنوان رئیس دانشگاه فعالیت خود را آغاز نماید.
 
آقای کوجی سکیمیزو، دبیرکل IMO که رییس هیأت امنای دانشگاه جهانی دریانوردی نیز می‌باشد، با استقبال از دانشجویان در شروع ترم جدید در این دانشگاه، انتصاب ایشان را به این شرح اعلام کرد.
 
«دکتر دومبیا هنری سالهای متمادی در سازمان ملل خدمت کرده است و به عنوان رییس اداره استانداردهای بین‌‌المللی کار در سازمان بین‌المللی کار (ILO) نقش مهمی در توسعه و همکاریها با دولت‌ها و انجمن های مالکان کشتی و دریانوردان برای اجرای مؤثر کنوانسیون کار دریایی،‌ 2006 در سطح قوانین ملی کشورها ایفا نمود.
 
وی تعهد طولانی مدت و پایداری نسبت به بخش دریایی و آموزش داشت که با شروع تحقیقات در مقطع دکتری در زمینه کنوانسیونهای IMO آغاز شد. علاوه بر آن، ایشان دانش وسیعی نسبت به نیازهای کشورهای درحال توسعه و مشکلات پیش‌روی آنها در اجرای مفاد معاهدات چندجانبه در زمینه حمل و نقل دریایی دارند از اینکه چنین فرد توانمند و ممتازی توانسته است هدایت این دانشگاه را در عرصه جدید برعهده بگیرد احساس خوشنودی می کنم و برای ایشان و دانشگاه در آینده آرزوی موفقیت می‌کنم.»
 
دکتر دومبیا هنری درامر تدوین کنوانسیون کار دریایی،  2006 بسیار فعال بود. از اواخر دهه 1990، مشارکت ILO در تعدادی از برنامه‌های همکاری IMO/ILO به ریاست وی در برخی مسایل مربوط به منافع مشترک IMO/ILO از جمله کارگروههای کارشناسی IMO/ILO درخصوص رفتار عادلانه با دریانوردان و مسئولیت و جبران خسارت درباره دعاوی فوت، جراحت شخصی و ترک کار دریانوردان صورت گرفت.
 
آقای سکیمیزو همچنین از پروفسور Neil Bellefontaine که از ماه ژوئن 2014 در سمت رییس اجرایی این دانشگاهها همکاری می‌کرد تشکر نمود.
 
انتصاب دکتر دومبیا هنری بدنبال یک فرایند رقابتی شدید با همکاری پنلی به ریاست آقای کوجی سکیمیزو، رییس  هیات امنای دانشگاه جهانی دریانوردی انجام شد. دکتر دومبیا هنری ریاست را از پروفسور Neil Bellefontaine معاون دانشگاه جهانی دریانوردی تحویل گرفت، که از ژوئن 2014 پس از استعفای دکتر Bjorn Kjerfve از سمت ریاست دانشگاه، ریاست را برعهده داشت. دکتر دومبیا هنری هفتمین رییس دانشگاه جهانی دریانوردی است و اولین کاندید خانم در این نقش و نیز اولین رییس انتخاب شده از یک کشور در حال توسعه می‌باشد.
 
نقش رییس دانشگاه ،مدیریت دانشگاه زیرنظر هیأت امنای آن، هیأت اجرایی و رییس هیات امنا می باشد که سیاستگذاری‌هایی را در چارچوب منشور دانشگاه جهانی دریانوردی تعیین می‌نمایند.
 
دانشگاه جهانی دریانوردی(WMU)
 دانشگاه جهانی دریانوردی یک مرکز عالی برای آموزش و تحقیقات عالی دریانوردی می‌باشد. این دانشگاه ارایه‌کننده برنامه‌های فوق لیسانس، دکتری، مدارک عالی تحصیلی و دوره‌های تکمیلی حرفه‌ای با استانداردهای بالا در امور دریانوردی می‌باشد این دانشگاه که در مالمو سوئد واقع شده است، با داشتن برنامه‌های تحصیلی در شانگهای و دالیان چین، گسترش دهنده تبادلات بین‌المللی و انتقال دهنده ایده‌ها و دانش دریانوردی می‌باشد.
 
مجموعاً 3293 دانشجو از 165 کشور تاکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
 
این دانشگاه در سال 2015 به مکان جدید در Turnhuset، ساختمان تاریخی مدیر بندر انتقال می یابد که با ساختارهای جدید و عالی توسط مهندس طراح مشهور Kim Utzon با همکاری مهندسان طراح استرالیا طراحی شده و ارتقا پیدا کرده است. ساختمان جدید در ماه می 2015 آغاز به کار خواهد کرد.
 
دکتر کلوپاترا دومبیا هنری در حال حاضر ریاست اداره استانداردهای بین‌اللملی سازمان بین‌‌المللی کار (ILO) را در ژنو سوییس برعهده دارد.
 
دکتر دومبیا هنری فعالیت خود را در دانشگاه باربادوس به عنوان مدرس در مسایل حقوقی آغاز کرد. در دادگاه لاهه درخصوص پرونده‌های مسایل ایران و آمریکا و سپس در هلند مدتی فعالیت نمود و بعد در سال 1986 به ILO پیوست. در سال 2004 قبل از انتصاب در سمت ریاست اداره استانداردهای کار بین‌المللی به عنوان وکیل ارشد ILO با حفظ سایر سمت‌های مدیریتی مشغول به خدمت بود. در آن زمان به طور جدی به امر تدوین کنوانسیون کار دریایی، 2006 پرداخت.
 
لازم به ذکر است نامبرده به عنوان نماینده سازمان بین المللی کار(ILO) به جمهوری اسلامی ایران نیز سفر نموده است. آقای سعید نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی طی نامه ای رسمی انتصاب خانم دکتر هنری را به سمت رییس دانشگاه مالمو تبریک گفته و اظهار امیدواری نمودند در زمان مدیریت ایشان همکاریهای علمی وتحقیقاتی دو جانبه گسترش یابد.
 
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.