| کد خبر: 38240 |

تدابیر امنیتی در فرودگاهها و خطوط هوایی آمریکا افزایش یافته است

تین نیوز | در پی حمله تروریستی اخیر در فرانسه، تدابیر امنیتی در فرودگاهها و خطوط هوایی آمریکا افزایش یافت.

حملات تروریستی پایتخت فرانسه، مقامات آمریکایی را نیز نگران کرده است. به دنبال حادثه پاریس، تدابیر امنیتی در فرودگاههای آمریکا و خطوط هوایی این کشور ارتقاء یافت. علت تشدید این تدابیر امنیتی، نگرانی از وقوع احتمالی حملات تروریستی در خطوط هوایی آمریکاست. براساس این تدابیر جدید، علاوه بر بازرسی های رایج، بازرسی های ثانویه ای درباره مسافران و بسته های همراه آنها به صورت تصادفی اجرا می شود.

به گفته پال کرویک شانگ کارشناس ضدتروریسم در آمریکا، فرودگاهها به علت تجمع مردم در صفهای مختلف می تواند محلی بالقوه برای حملات تروریستی باشد. تدابیر امنیتی شدید در واکنش به هشدارهای جدید القاعده در شبه جزیره عربی اتخاذ شده است. در شماره جدید مجله تبلیغاتی این گروه، شیوه ساخت بمبهای غیرفلزی با مواد خانگی و به شیوه آسان تشریح شده است.

تجهیزات پیشرفته امنیتی در فرودگاهها قادر به شناسایی این مواد منفجره هستند اما باید توجه داشت که این تجهیزات در برخی از فرودگاههای شهرهای کوچکتر آمریکا وجود ندارند و همین مسئله می تواند به صورت جدی خطر آفرین باشد. به گفته پال کرویک شانگ، القاعده می کوشد با این هشدارها، وحشت را در غرب گسترش بدهد.

در تابستان امسال نیز تدابیر شدیدتر امنیتی درباره پروازهای بین المللی از آمریکا به مقصد کشورهای دیگر یا بالعکس به اجرا گذاشته شد. برای نمونه، وسایل برقی آنها ازقبیل گوشی های تلفن همراه و امثال آن پیش از سوار شدن به فرودگاه روشن می شد تا اطمینان حاصل شود در داخل آنها، مواد منفجره وجود ندارد.

پس از حمله تروریستی اخیر در پاریس و تلاشهای جدید گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) برای هدف قراردادن مقامات دولت آمریکا، وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز تدابیر امنیتی را درباره ساختمانهای دولت فدرال افزایش داده است. به نیروهای امنیتی آمریکا نیز گفته شده است در حال آماده باش بیشتر و مراقب باشند. مقامات دستگاههای امنیتی آمریکا نگران جان خودشان نیز هستند.

احتمال اینکه افراد تاثیرگرفته از تروریستها به اقدامات تروریستی مبادرت کنند افزایش یافته است. به همین علت، مقامات آمریکایی با درنظر گرفتن همه رخدادهای اخیر و تشدید تهدیدهای القاعده در شبه جزیره عربی، به تنگ تر کردن حلقه های امنیتی روی آورده اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.