| کد خبر: 172578 |

فرانسه بر حفظ روابط تجاری با ایران تاکید کرد

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه بر حفظ روابط تجاری با ایران تاکید کرد و آن را مسئله ای مهم دانست.

تین نیوز

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه بر حفظ روابط تجاری با ایران تاکید کرد و آن را مسئله ای مهم دانست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا تلاش می کند تا راه هایی برای حفظ روابط بانکی و نفتی با ایران بعد از دور آتی تحریم‌های آمریکا پیدا کند. از همین رو، لو دریان تاکید کرد که یافتن راه هایی برای حفظ مناسبات تجاری ایران مساله ای حائز اهمیت است.

سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس تلاش می کنند تا برجام را حفظ کنند. به گفته مقام های اروپایی، این کشورها گفته اند در حال کار روی طرح ایجاد کانال هایی برای ادامه مناسبات تجاری با ایران هستند.

«برونو لو مر» وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه اظهار داشت: ما، به همراه آلمان، مصمم هستیم روی یک سیستم تامین مالی مستقل کار کنیم تا قربانی تحریم های فرامرزی آمریکا نشویم.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا تلاش می کند تا از روابط اقتصادی خود با ایران حمایت کرده و کانال های پرداخت مالی را باز نگه دارد.

ماس هفته گذشته در یادداشتی با عنوان «تدوین طرحهای نظم نوین جهانی» در روزنامه اقتصادی «هندلزبلات» نوشت: ما به روشنی به آمریکایی ها گفتیم که از نظر ما خروج از توافق هسته ای با ایران یک اشتباه بود.

وی همچنین خواستار «تقویت خودمختاری اقتصادی اروپا از طریق ایجاد کانال های پرداخت مالی مستقل آمریکا و یک صندوق مالی اروپا جدا از سوئیفت» شد تا بتوان برجام را حفظ کرد.

علاوه بر اتحادیه اروپا، سایر طرف های برجام و یا شرکای تجاری ایران سعی دارند با تحریم ها مقابله کرده و به مناسبات بازرگانی و مالی با ایران ادامه دهند.

حتی برخی نهادهای مالی آمریکایی نیز خود را ملزم به رعایت تحریم های واشنگتن نمی دانند. تارنمای «واشنگتن فری بیکن» گزارش داده است دو بانک بزرگ آمریکایی «جی.پی مورگان» و «سیتی بانک» تعهدی برای قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی نداده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و چندی پیش دور اول تحریم ها را علیه ایران بازگرداند. قرار است که ماه نوامبر دور بعدی تحریم ها علیه ایران اعلام شود. تصمیم ترامپ در مورد خروج از برجام و بازگرداندن تحریم های آمریکا با مخالفت شدید اروپایی ها و سایر کشورها مواجه شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.