| کد خبر: 148607 |

تاکید اسپانیا،‌ اتحادیه اروپا و روسیه بر تمامیت ارضی عراق

وزارت خارجه عراق از مخالفت اسپانیا با همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که مقامات این اقلیم روز (دوشنبه) برگزار کردند، خبر داد. در حالی که اتحادیه اروپا و مسکو نیز با آن مخالفت کردند.

تین نیوز

وزارت خارجه عراق از مخالفت اسپانیا با همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که مقامات این اقلیم روز (دوشنبه) برگزار کردند، خبر داد. در حالی که اتحادیه اروپا و مسکو نیز با آن مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با آلفونسو داستیس، همتای اسپانیایی‌اش در حاشیه هفتاد و دومین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

داستیس اعلام کرد که اسپانیا از عراق حمایت می‌کند و کنار او می‌ماند و مخالف همه‌پرسی استقلال کردستان عراق است.

از سوی دیگر، کرملین درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که روسیه از وحدت و تمامیت اراضی عراق حمایت می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه طی گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به بررسی موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق پرداخت.

پسکوف خطاب به خبرنگاران گفت: طی این گفت‌وگوهای تلفنی به موضوع همه‌پرسی پرداخته شد و در این راستا موضع روسیه تغییر نخواهد کرد. ما هم‌چنان معتقدیم که حفظ تمامیت اراضی عراق و یکپارچگی سیاسی آن برای موقعیت کشور عراق، حفظ ثبات و امنیت منطقه و همچنین حل و فصل مشکلاتی که منطقه از آن رنج می‌برد، مهم‌ است.

اتحادیه اروپا نیز نسبت به نادیده‌ گرفتن درخواست‌ها برای برگزار نشدن همه‌پرسی در شمال عراق ابراز تاسف و برگزاری همه‌پرسی را محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.