| کد خبر: 133340 |

مدیرکل فرودگاه‌ استان یزد

◄ شناسایی هواپیمای نظامی عربستانی در فرودگاه یزد صحت ندارد

تین نیوز

روز گذشته کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، روایتی از نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیمای حامل مقامات نظامی عربستان سعودی و اسکورت این هواپیما با جنگنده‌های نیروی هوایی تا فرودگاه مبدأ مطرح کرد. 

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پنج‌شنبه گذشته یک هواپیما از فرودگاه دمام به مقصد قرقیزستان پرواز می‌کند که در این هواپیما فرماندهان نظامی عربستان سعودی برای جلسه‌ای با مقامات آمریکایی در خصوص داعش حضور داشتند. 

 

 وی افزود: مراقبت هوایی فرودگاه یزد این هواپیما را رصد می‌کند و پس از آن از فرودگاه تهران استعلام می‌گیرد که اجازه پرواز در حریم هوایی ایران را دارد یا خیر؟ و پس از آنکه مشخص می‌شود هواپیمای سعودی اجازه پرواز در حریم هوایی را ندارد هواپیماهای جنگنده برای اسکورت این هواپیما پرواز می‌کند و با نظر وزارت امور خارجه این هواپیما مجبور به ترک حریم هوایی و بازگشت به فرودگاه دمام می‌شود. 

 

 کریمی قدوسی تصریح کرد: وزارت امور خارجه و وزارت دفاع در این خصوص باید پاسخگو باشند و ما این را پیگیری می‌کنیم. چرا که پس از آنکه پدافند دستور می‌دهد که این هواپیما به زمین بنشیند و این هواپیمای سعودی مدعی می‌شود که به دلیل داشتن سوخت بیش از اندازه امکان فرود ندارد، وزارت امور خارجه با مماشات حکم به بازگشت این هواپیما به فرودگاه مبدأ می‌دهد. 

 

در همین راستا خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز طی تماس تلفنی با مدیرکل فرودگاه‌ استان یزد پیگیر این موضوع شد.

 

عباس محمدی در پاسخ به این سوال که آیا شما اظهارات اقای قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را تائید می‌کنید؟ گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و سخنان ایشان مبنی بر اینکه مراقبت هوایی فرودگاه یزد این هواپیما را رصد می‌کند و پس از آن از فرودگاه تهران استعلام می‌گیرد صحت ندارد.

 

وی در ادامه گفت: یزد در مرکز کشور قراردارد؛ بر فرض مثال اگر هم این موضوع صحت داشته باشد چگونه این هواپیما توانسته بر فضای آسمان ایران پرواز داشته باشد و از رادارها بگذرد و سپس در فرودگاه یزد شناسایی و رهگیری شود؟

 

مدیرکل فرودگاه‌ استان یزد عنوان کرد بنده مصاحبه آقای قدوسی را خواندم، اما آن را تائید نمی‌کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.