| کد خبر: 129627 |

"سرعت بالا" عامل یک‌سوم مرگ‌ومیرهای جاده‌ای در جهان

تین نیوز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کنترل سرعت خودرو در حین رانندگی فاکتور کلیدی در حفظ جان افراد و سکونت‌پذیرتر کردن شهرها است.

 

به گزارش ایسنا، در بررسی سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است که عدم رعایت سرعت مطمئن و ایمن در رانندگی موجب شده که از هر سه مورد مرگ‌ومیر در سوانح جاده‌ای یک نفر در جهان به دلیل "سرعت بالای حین رانندگی" جان خود را از دست بدهد.

 

همچنین اقدامات مناسب برای کنترل سرعت و پیشگیری از مرگ و میرهای جاده‌ای و آسیب‌دیدگی باعث می‌شود جمعیت کشورها سالم‌تر و شهرها پایدارتر باشند.

 

هر سال در جاده‌های سراسر جهان حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن جان خود را از دست می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد به طور معمول ۴۰ تا ۵۰ درصد رانندگان محدودیت سرعت در رانندگی را نقض می‌کنند. همچنین رانندگان مرد، جوان و افرادی که از موارد الکلی مصرف می‌کنند بیشتر احتمال دارد در بروز سوانح جاده‌ای ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئن نقش داشته باشند.

 

علاوه بر این، سوانح جاده‌ای اولین علت مرگ و میر در میان افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله است. همچنین برآورد شده این وضعیت سه تا پنج درصد تولید ناخالص داخلی را هدر داده و بسیاری از خانواده‌ها را درگیر معضل فقر می‌کند.

 

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، تنها ۴۷ کشور جهان روش مناسب را در یکی از اقدامات اصلی کنترل سرعت دنبال کرده و برنامه حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت را در مناطق شهری اعمال کرده‌اند. همچنین به مقامات محلی اجازه داده‌اند تا این محدوده تعیین شده را در اطراف مدارس، مناطق مسکونی و اداره بیشتر کاهش دهند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.