| کد خبر: 162166 |

◄ فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی قانونمند می‌شود

وزیر کشور دستور تدوین دستورالعمل مشخص برای فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی را به شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ابلاغ کرد.

تین نیوز

وزیر کشور دستور تدوین دستورالعمل مشخص برای فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی را به شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ابلاغ کرد.

 به گزارش  تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اعلام این خبر افزود: با توجه به فعالیت این نوع تاکسی‌ها در سراسر دنیا و کمک‌هایی که این نوع سیستم حمل‌ونقل شهری در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و معضل پارکینگ داشته‌اند؛ در حال حاضر بیش از ٦٦ کشور و ۵۰۷ شهر در اروپا، امریکا و آسیا از این سیستم حمل‌ونقل بهره‌مند هستند و باید از ظرفیت آن به بهترین نحو استفاده شود.

شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی مانند اسنپ و تپ سی در ایران فعالیت می‌کنند؛ اما به دلیل عدم وجود قانون مشخص بارها از طرف افراد مهاجم موردحمله قرارگرفته‌اند و یا از فعالیت آن‌ها در شهری خاص جلوگیری شده است.

 حمایت جدی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها

سامانی بابیان اینکه دولت توجه جدی برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها دارد، تصریح کرد: بر همین اساس باید با در نظر گرفتن مطالبات مردم و نظرات ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، دستورالعمل‌هایی را برای نظام‌مند کردن فعالیت این شرکت‌ها تدوین کرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در تدوین این دستورالعمل باید رعایت حقوق شهروندی، تکالیف و وظایف شرکت‌ها در قبال مردم، نحوه ارائه خدمات و گزینش رانندگان، تنظیم روابط دستگاه‌های مرتبط با موضوع و رفع نواقص و معایب احتمالی موردتوجه قرار گیرد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.