| کد خبر: 242259 |

با اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

◄ دست فروشندگان مدرک به متقاضیان کارت هوشمند رانندگی، کوتاه شد

این الزام نه تنها ورود رانندگان پایه یک به حمل و نقل جاده ای را بن بست رسانده بود بلکه موجب مشکلات حاشیه ای مانند مدرک فروشی و واسطه گری و ... نیز شده بود.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه تعیین مدرک سیکل برای دریافت کارت هوشمند رانندگی پایه یکم را بسیار مفید و کارگشا دانست و گفت: الزامی بودن مدرک دیپلم برای متقاضیان پایه یکم دریافت کارت هوشمند مشکلات فراوانی به وجود آورده بود.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده افزود: این الزام نه تنها ورود رانندگان پایه یک به حمل و نقل جاده ای را بن بست رسانده بود بلکه موجب مشکلات حاشیه ای مانند مدرک فروشی و واسطه گری و ... نیز شده بود.

او در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: اما مشکل دیگری که در خصوص ورود رانندگان به حمل و نقل جاده ای مسافر وجود دارد متقاضیان دارنده گواهینامه پایه سوم هستند.

وی ناکید کرد: علیرغم مصوبه هیئت دولت مبنی بر همتراز بودن گواهینامه های پایه سوم بعد از گذشت سه سال از تاریخ صدور با گواهینامه های پایه دو و پذیرش این نوع گواهینامه با شرایط ذکر شده از سوی پلیس راه  و صدور دفترچه ثبت ساعت درجه سه برای متقاضیان و نیز صدور کارت هوشمند از سوی سازمان راهداری، این روند به دلایل نامشخصی از سوی این سازمان  متوقف شده است.

حسین زاده گفت: این موضوع موجب  شده عملا متقاضیان فعالیت در حمل و نقل عمومی جاده ای به ناچار به فعالیت با خودروهای شخصی و اپ های اینترنتی مانند اسنپ وتپسی و ماکسیم روی آورده  و عرصه را بر فعالان این بخش، روز به روز تنگتر و سختر نمایند.

به گفته وی با توجه به مشکلاتی که این موضوع به وجود آورده و در آینده نیز این مشکلات بیشتر خواهد شد  بازبینی و بررسی علت توقف صدور کارت هوشمند با گواهینامه پایه سه  از جمله تقاضاهای فعالان این بخش است.

وی اظهار امیدواری کرد با رفع ابهامات،  صدور کارت هوشمند با این نوع گواهینامه مجددا از سر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نقدعلی شهبازی 0 1

    سلام
    به همه دست اندرکاران درحوزه حمل درون شهری برون شهری الال خصوص رانندگان بیابانی لطفا خواهشا این مدرک دیپلم از کارت هوشمند بردارید بخدا اواره هستیم کاردیگه بلد نیستیم چارهای اندیشیده شود والسلام

  • رضا قلی 0 0

    خیلی خوبه از الان حساب کن شروع کنی تازه هرسال ۱۸۰۰بریزی بیشترم نشه تا ۳۰ساله میشه ۷۰۰میلیون حالا این پولو خودتو اگه زنده بمونی ماه به ماه بهت بدن سود آیت ۳۰سالم به کنار واقعا این پول‌های بیمه رو کی میبره صندوق بیمه همیشه خالیه فقط یه نفر تا بازنشسته میشه ۷۰۰یا۹۰۰میلیون میریزه توصندوق این یعنی دزدی میشه